کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو و ماشین آلات صنعتی

کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو

کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو چیست؟ چرا نیاز به بسته بندی روغن موتور خودرو داریم؟ کارتن روغن موتور خودرو شامل چه مدل هایی می‌شود؟ قیمت سفارش بسته بندی روغن موتور خودرو چقدر است؟ به چه المان‌هایی در طراحی کارتن بسته بندی روغن موتور باید دقت شود تا سر نوشت فروش محصول، عالی باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و بیشتر تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

صاحبان خودرو باید به ازای هر ۵ هزار کارکرد خودرو و یا گذشت پنج ماه از تاریخ آخرین تعویض، نسبت به تعویض روغن خودروی خود اقدام نمایند. حتی اگر به تنهایی داخل ماشین خود روغن نمی‌ریزید، فروشگاه ها و شرکت های تعویض روغن موتور به خصوص شرکت های بزرگی که در استان تهران یا کرج واقع هستند به یک بسته بندی مناسب که محکم و جلب کننده اعتماد مشتری نیز باشد، نیازمند اند. در ادامه بیشتر با اهمیت و انواع کارتن های بسته بندی روغن موتور خودرو مخصوص ماشین های سواری آشنا خواهید شد.

اهمیت کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو

روغن موتورو خودرو ترکیبی از روغن پایه نفتی و افزودنی هایی چون: مواد ضد رنگ، ضد اکسید و مواد پاک کننده است که برای سالها از زمان شناخته شدنش، به عنوان مهم ترین محصول مصرفی ماشین آلات برای روانکاری یا روغنکاری قطعات متحرک و کاهش سایش آنها در حین کار کردن استفاده می‌شود. از آنجایی که روغن موتور یکی از حیاتی ترین محصولات مصرفی خودرو است، برای اینکه همیشه در بهترین کیفیت بتواند روان کنندگی و تمیز کاری قطعاتی مانند سیندلر، پیستون، سوپاپ، واشر‌ها و غیره را انجام دهد به یک کارتن بسته بندی هم تراز با کیفیت خود نیاز دارد.

تا قبل از ورود کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو، بطری‌ها و قوطی‌های فلزی یا پلاستیکی روغن موتور داخل نایلکس و نایلون های پلاستیکی قرار می گرفتند و یا به صورت بشکه های ۱۰۰ لیتری به فروشگاه ها ارسال می‌شدند. اما برای روغن موتور های با حجم بیشتر انتخاب بسته بندی مشمایی هم برای خود مصرف کننده و هم بطری یا قوطی روغن موتور می‌تواند خطرناک و غیر استاندارد باشد. بسته بندی کارتنی روغن موتور خودرو علاوه بر امکان چاپ هر نوع طرح جذابی که می‌توان روی آن اعمال کرد، به دلیل مواد اولیه‌ی با کیفیت و سالمی که در فرآیند تولیدش استفاده می‌شود این مفهوم را القا می کند که تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، حتی در مسیر‌های طولانی از کارخانه تا فروشگاه و شرکت های عرضه کننده روغن موتور، نمی گذارد آسیبی به محصول یا بسته بندی اولیه آن وارد شود.

کارتن های بسته بندی علاوه بر اینکه پروسه حمل و نقل محصولات را آسان تر می کنند، در ایجاد اعتماد به مشتری نیز نقش بسزایی دارند. زیرا که مشتری با مشاهده اهمیتی که تولید کننده برای طراحی جعبه بسته بندی گذاشته، می تواند به محصول داخل آن نیز اعتماد کرده و خرید خود را تکمیل کند. اما با افزایش روغن تقلبی درون بسته بندی های کارتنی، افراد به مراتب کمتر می توانند به خرید روغن‌های درون این مدل بسته بندی ها اعتماد کنند، راه حل جلوگیری از این تقلب ها چیست؟ در قسمت پایین خواهید دانست.

راه حل جلوگیری از خرید روغن موتورو تقلبی

یکی از جدید‌ترین روش ها، درج بارکد بر روی کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو است که مشتری می تواند بعد از چک کردن این بارکد از وبسایت رسمی یا تماس با پشتیبانی شرکت تولید کننده روغن موتور، با اطمینان بیشتر و جلوگیری از افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های خودروی خود که همه این مشکلات نتیجه خرید یک روغن موتور تقلبی هستند، شوند و امروزه چاپ شناسه کالا توانسته بیشتر از هویت محصول را شفاف سازی کند.

با اینحال، برچسب های نا هماهنگ، اشتباهات املایی، عدم وجود شماره سریال یا تاریخ تولید انقضا، همگی از نشانه‌های یک بسته بندی تقلبی هستند.

انواع کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو

کلید ذخیره و حفظ سلامت روغن موتور برای خودرو ها، انتخاب یک بسته بندی مناسب است که در این قسمت با برخی از آنها آشنا خواهید شد تا بتوانید طبق سلیقه خود و بررسی کیفیت هر بسته بندی، سرنوشت فروش محصولاتتان را در آینده تعیین کنید.

  • کارتن تاشو یا تاشونده

این نوع کارتن ها، بعد از برش خوردن به اندازه دلخواه مشتری، به صورت تخت تولید و برای مصرف کننده ارسال می شوند. درب این نوع کارتن، قابل تا شدن است و می‌توان بعد از قرار دادن ظرف روغن موتور داخل این بسته بندی، درب کارتن را با انواع چسب ها محکم کرد.

مزایای کارتن های تاشو با پیشرفت صنعت بسته بندی افزایش یافته و اکنون می‌توان گفت این کارتن ها تنها بسته بندی ارزان، انعطاف پذیر و سازگار با محیط زیست برای نگهداری از انواع روغن موتور بهران، ایرانول، کاسترول و غیره است.

  • کارتن سینگل فیس (دو لایه)

کارتن سینگل فیس یا دو لایه از یک لایه‌ لاینر و یک فلوت کارتن تشکیل شده اند و بیشتر برای نگهداری یک کالا مناسب هستند، اما هر چه تعداد لایه های کارتن افزایش یابد، تعداد لاینر ها و فلوت‌ها نیز بیشتر و می توان از تعداد بیشتری یعنی ۴، ۶ و ۸ عدد روغن موتور درون این کارتن ها نگهداری کرد.

مرتبط‌ترین ها: کارتن سه لایه چیست و در چه مصارفی بیشتر کاربرد دارد؟

از آنجایی که قیمت هر یک عدد روغن موتور تقریباً قابل توجه است، قرار دادن آنها در کارتن های چند لایه قابل اطمینان تر است.

دانستنی ها: کارتن پنج لایه چه کارتنی است و تا چقدر مقاومت دارد؟

  • کارتن چاپ دار یا بدون چاپ
کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو

لازمه تولید هر کارتن بسته بندی روغن موتور خودرویی، در نظر گرفتن این قسمت است. زیرا چاپ جعبه بسیار تاثیر گذار بر مسائل مربوط به برندینگ و ازدیاد آمار فروش است. اغلب بسته بندی هایی که اعتماد مشتریان را جلب می کنند، چاپ دار هستند و با برند تجاری کسب و کار و اطلاعات جامعی در خصوص محصول، مزین می‌شوند. همچنین، شما می‌توانید به منظور جذابیت بیشتر بسته بندی از تصویر خودِ محصول نیز بر روی پک آن استفاده کنید تا شانس فروشتان چند برابر شود.

افست و فلکسو رایج ترین شیوه‌های چاپ در شرکت کارتن سازی بوده که برای کارتن بسته بندی روغن موتور بیشتر از چاپ افست استفاده می‌شود. زیرا این روش چاپی علاوه بر پوشش دادن طیف گسترده‌تری از رنگ ها، کیفیت بالاتری نیز به نسبت چاپ فلکسو دارد و کمی قیمت بالاتری هم برای آن باید پرداخت شود. به کارتن‌هایی که با چاپ افست تولید می‌شوند، کارتن لمینتی گفته می‌شود. زیرا نمی توان بطور مستقیم طرح مد نظر مشتری را روی کارتن چاپ کرد. هر طرحی ابتدا روی مقوا چاپ می شود و سپس مقوا یا پوستر چاپ شده در کارتن سازی ها با دستگاه های مخصوص روی کارتن مورد نظر چسبانده می‌شوند، حال کارتن لمینتی شما آماده است. همین مقوا نیز به کارتن میزان مقاومت و استحکام بیشتری اضافه خواهد کرد.

ترفند های کاهش قیمت کارتن بسته بندی روغن موتور خودرو

یکی از ترفند‌هایی که به واسطه آن میتوان قیمت کارتن روغن موتور خودرو یا ماشین آلات صنعتی را کاهش داد، سفارش کارتن در تیراژ بالاست. مثلاً برای کارتن بسته بندی روغن موتور همیشه پیشنهاد می شود حداقل ۵۰۰۰ عدد تیراژ کارتن ثبت شود، زیرا با این تیراژ دور چاپ کامل شده و مبلغ بسته بندی به نرخ حداقل خواهد رسید. به نوعی هر چه تعداد سفارش جعبه بالاتر باشد، قیمت کارتن کاهشی خواهد شد.   

جمع بندی

برای اینکه به بهترین نوع کارتن و طراحی، برای بسته بندی روغن موتور خودرو دست یابید، توصیه می کنیم با کارشناسان فروش زرین کارتن از قسمت تماس با ما ارتباط بگیرید تا در مورد جدید ترین نوع کارتن بسته بندی روغن موتور ماشین آلات مطلع و سپس بهترین آنرا برای کسب و کار خود سفارش دهید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *