کارتن بسته بندی دوربین مداربسته دام و بولت و غیره

کارتن بسته بندی دوربین مداربسته

کارتن بسته بندی دوربین مداربسته (CCTV) جزء دسته کالاهای الکترونیکی دیجیتالی است که بیشتر از طرح چاپی روی جعبه به استحکام و سطح ایجاد ایمنی برای کالای درونش از کارخانه تا زمانی که در دست مصرف کننده‌ آماده نصب شود، توجه می شود.

با افزایش استفاده از دوربین‌های مداربسته در موارد امنیتی و حفاظتی در جهان، تولید کنندگانِ این ابزار الکترونیکی به جهت متمایز شدن از رقبایشان، به دنبال این هستند که با استفاده از یک بسته بندی منحصر به فرد محصول خود را وارد بازار هدف نمایند. در خصوص انتخاب بهترین بسته بندی برای محافظت از دوربین مداربسته و همچنین فاکتور‌های تاثیر گذار در طراحی جذاب آن لازم است تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

کارتن بسته بندی دوربین مداربسته و دستگاه‌های مکمل آن

دوربین مداربسته در برند‌های مختلف هایک ویژن، اسفیورد، داهوا، یونی ویو، پاناسونیک و غیره برای انواع کاربرد‌های خانگی، پلیسی، نظامی، تصویر برداری در روز و دید در شب از فضاهای مختلف تولید میشود تا بتواند با نظارت دقیق بر این اماکن از وقوع جرم، دستبرد و خلاف‌های دیگر پیشگیری و باعث آسودگی خاطر شخص مصرف کننده شود.

چطور می‌توان فیلم و صداهای ضبط شده درون دوربین مداربسته را مشاهده یا ذخیره کرد؟ دی وی ار ( DVR ) و ان وی آر ( NVR ) دستگاه‌های مکمل؛ ضبط و ثبت کننده فیلم و صدا دوربین مداربسته بر روی یک هارد دیسک هستند که بسته بندی آنها نیز به اندازه خرید یک جعبه بسته بندی مقاوم برای دوربین مدار بسته ضروری و از جنس کارتن ۳ لایه و پنج لایه می‌باشد ولی در این مقاله تنها میخواهیم به کارتن بسته بندی دوربین مدار بسته بپردازیم.

کارتن ۵ لایه چطور کارتنی است و کجاها کاربرد دارد؟

پس از تولید دوربین مداربسته بنابر وزن، ابعاد و حساسیت لنز کالا برای آنها بسته بندی در نظر می‌گیرند که ضامن حفظ استحکام، سرمایه تولید کننده و همچنین تاثیرگذار در بازاریابی و فروش محصول باشد. در صنعت بسته بندی برای تولید یک کارتن بسته بندی مناسب برای دوربین مداربسته از مقوای کرافت چندلایه به همراه فلوت کارتن ( e-float ) بعنوان لایه میانی برای استحکام بیشتر استفاده می‌کنند.

تاثیر بسته بندی بر برند و برندینگ چقدر میتواند جدی باشد؟

تفاوت میان کارتن بسته بندی دوربین مدار بسته دام و بولت

کارتن بسته بندی دوربین مداربسته

دوربین دام و بولت از پرکابرد‌ترین دوربین های مداربسته امروزی هستند که برای هرکدام کارتن بسته بندی متفاوتی به خاطر وزن و ابعاد متفاوتشان تولید می‌شود.

  • دوربین دام ( Dome ): دارای ساختار دایره ای یا مربعی شکل هستند و به هنگام نصب طوری تنظیم می‌شوند که به راحتی قابل تشخیص نیستند، از همین رو بیشتر در فضای داخلی اماکن مختلف استفاده می‌شوند و به نسبت بولت وزن نسبتا کمتری دارد.
  • دوربین بولت یا بالت ( Bullet ): با ظاهر مستطیلی خود در هر حالتی قابل رویت بوده و جزء بهترین دوربین‌های هشدار دهنده به سارقان و دزد‌ها هستند. بیشتر در فضای باز مانند باغ، گلخانه، حیاط و غیره نصب می‌شوند. این نوع دوربین های میبایست ضد آب و گردو غبار باشند و همین امر باعث بالا رفتن وزن آنها به نسبت دام میباشد.

اغلب به دلیل وزن و ابعاد دوربین‌های مداربسته بولت که به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت اشغال فضای بیشتری دارند، جعبه بسته بندی آنها را دو برابر دوربین‌های دام می‌سازند.

پرطرفدار‌ترین مدل جعبه بسته بندی دوربین مداربسته

دوربین مداربسته به عنوان یک کالای آسیب پذیر، حساس و شکننده مدل‌های متنوعی برای بسته بندی آن در نظر گرفته می‌شود که مشتری پسند‌ترین آنها عبارتند از: درب دارویی ته قفلی، دو درب دارویی و جعبه کیبوردی ، که اغلب جنس آنها از کارتن دولایه و سه لایه و با برش دایکاتی است. امروزه با پیشرفت دستگاه‌های موجود در صنعت جعبه سازی و ایده پردازی طراحان مجرب از مدل های دسته دار و پنجره‌ای طلق دار نیز برای تولید جعبه های ذکر شده استفاده می‌شود.

کارتن دسته دار مقوایی، پلاستیکی، کنفی یا طناب دار

همچنین برای بسته بندی ۱۲ عدد دوربین مداربسته در یک کارتن که از هرگونه اتفاق زیان باری حفظ شوند، کارتن ۴ درب آمریکایی (کارتن مادر) که به نسبت وزن کلی آنها بیشتر سه لایه یا پنج لایه است، جوابگو می‌باشد.

در خصوص سرهم کردن کارتن بسته بندی دوربین مداربسته هوشمند، به دلیل ایمنی و افزایش توانایی تحمل فشار دوربین درون جعبه، کمتر پیش می‌آید که در مراحل تولید آن از چسب در کارخانه کارتن سازی استفاده کنند. راه حل جایگزین منگنه است که برای اتصال دیواره‌های کارتنی جعبه دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت سفارش عمده، آنها را به صورت تا نشده به وسیله تسمه یا طناب‌های پلاستیکی محکم کرده و داخل کامیون‌های بارگیری یا ماشین‌های پست به مقصد تولید کننده کالا ارسال می کنند.

منقسم در جعبه دوربین مدار بسته

به دلیل حساسیت برد‌های الکتریکی دوربین های مدار بسته که کوچیک‌ترین ضربه دچار از کار افتادگی آنها و سپس مرجوع شدن این کالاها توسط مشتری می‌شوند، پیشنهاد طراحان جعبه در کارتنسازی به تولید کنندگان این کالا، سفارش منقسم کارتن یا نگهدارنده داخل کارتن بسته بندی میباشد که به آن هولدر و یا دیوایدر هم گفته میشود

این منقسم‌ها اغلب از جنس مقوای مقاوم یا فوم پلاستیکی هستند که مانع از تکان خوردن دوربین مداربسته درون جعبه حین حمل و نقل می‌شوند.

روانشناسی طراحی کارتن دوربین مداربسته

برای چاپ و شناساندن برند تولید کننده دوربین مداربسته به بازار داخلی یا صادراتی اغلب از تکنیک چاپ فلکسو یا افست و گاهاً لیبل استفاده می‌شود. از آنجایی که در مورد خرید لوازم الکترونیکی ثابت شده مشتری با مشاهده تصویر کالا بر روی جعبه تمایل بیشتری برای خرید پیدا می کند، از همین رو چاپ افست که در کارتنهای لایه دار خروجی کارتن لمینتی را دارد پرطرفدار‌ترین روش چاپی در جعبه کارتن دوربین مداربسته است.

چاپ کارتن+ طراحی و تعرفه قیمت چاپ جعبه های مقوایی

چاپ افست که پوشش دهنده بیش از ۴ رنگ است و به عنوان یک روش چاپ غیر مستقیم برای جعبه‌های کارتن دوربین مداربسته شناخته می‌شود. ابتدا طرح مورد نظر بر روی یک نوع مقوای از قبل انتخاب شده، چاپ شده و سپس آن که پوستر نام گرفته است را با ماشین آلات حرفه‌ای کارتن سازی روی کارتن لایه دار مدنظر می‌چسبانند، به این بسته بندی به اصطلاح جعبه لمینتی می‌گویند که هنگام انتخاب جنس سینگل کارتن بسته بندی دوربین مداربسته باعث افزایش مقاومت جعبه نیز می‌شود.

با توجه به روانشناسی رنگ‌ها در تولید جعبه بسته بندی دوربین مداربسته، رنگ آبی به دلیل معنای خود: آرامش دهنده و قابل اعتماد نسبت به سایر رنگ‌ها، بیشترین استفاده را در تولیدات آنها دارد.

کلام پایانی

خرید کارتن بسته بندی دوربین مداربسته برای تولید کنندگان مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین مرحله ارائه به بازار هدف میباشد، پس در انتخاب مدل، کیفیت و متریال آن توجه بسیاری می‌شود که با انتخاب کارتن سازی زرین کارتن و مشاوره های بعد این مرحله به راحتی و در راستای اهداف شما پیش خواهد رفت.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و صحبت با کارشناسان فروش ما از طریق لینک تماس ، ارتباط برقرار کنید و نیاز بسته بندی خود را با ما در میان بگذارید.

۲.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *