جعبه بسته بندی صابون + کارتن مادر انواع صابون

جعبه بسته بندی صابون

جعبه بسته بندی صابون یکی از انواع بسته بندی‌های لوازم بهداشتی است که بسیار مورد توجه سازندگان و تولید کنندگان این محصولات قرار میگیرد. از آنجایی که حدود ۲۲۰ واحد صنفی در زمینه تولید صابون در ایران فعالیت دارند، بنابراین بحث چاپ و میزان استحکام این بسته بندی ها برای جلب نظر مشتریان و مارکتینگ و صادرات بسیار پر اهمیت است.

قبل از هر چیز آیا میدانید با استفاده از چه المان هایی بر روی جعبه‌های بسته بندی صابون میتوان به آمار فروش بالایی دست یافت؟ برای عموم، کدام مدل‌های بسته بندی صابون پرطرفدار و مشتری پسند تر هستند؟ آیا می‌توان از مقوای پشت طوسی نیز برای بسته بندی صابون استفاده کرد؟ آیا صابون ها هم کارتن مادر دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و ایجاد تعادل بین کیفیت و جذابیت بصری بسته بندی صابون بهداشتی، تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی در تولید انواع جعبه بسته بندی صابون

صنعت صابون سازی روز به روز در حال گسترش است، از این رو کسب و کار های زیادی با برند‌های منحصر به فرد وارد بازار فروش این محصول شده اند. تحقیقات اخیرِ دنیای فروش نشان داده که تقریباً ۹۱ درصد از مشتریان وقتی اقدام به خرید یک محصول میکنند که بسته بندی آن جذاب باشد ولی خبرها حاکی از آن است که این موضوع در صنایع بهداشتی درصد بیشتری را نشان می دهد.

طرح های لوکس بسته بندی صابون

طرح های کسل کننده و تکراری بر روی جعبه بسته بندی صابون تاثیر منفی می گذارند و رفته رفته باعث کاهش میزان فروش و فراموش شدن برند تولیدی صابون میشوند. ابتدا، شما میتوانید با قالب گیری صابون به شکل قلب، شخصیت های کارتنی، گل و غیره برای کودکان و بزرگسالان، ارتباط صابون با طرح جذاب روی بسته بندی را بیشتر کنید. این تکنیک نه تنها باعث جلب توجه مشتریان زیادی میشود، بلکه ترکیب طبیعی و ارگانیک بودن صابون را نیز برجسته میکند.

جعبه بسته بندی صابون

تم های مختلفی مانند جشن ها، فصل ها و مواد تشکیل دهنده صابون، در نگاه مشتریان بسیار منحصر به فرد دیده میشوند. به عنوان مثال: تولید کنندگانی که قصد دارند در فصل زمستان، برای صابون های تولیدی خود یک بسته بندی جذاب سفارش دهند، میتوانند جعبه مد نظر خود را با عکس برف، رنگ های شاد و بابانوئل یا آدم برفی تزئین نمایند. همچنین، با استفاده از خدمات پس از چاپ که معروف ترین آنها برجسته سازی طرح است میتوانید حس کلی لوکس و لاکچری بودن را برای در جعبه افزایش دهید.

یکی از طرح های لوکس بسته بندی صابون، مدل استند کارتنی آن است که بیشتر در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. شما میتوانید با استفاده از چاپ افست روی این استند‌ها، طرح مد نظرتان را در نگاه مشتریان منحصر به فرد تر جلوه دهید.

طرح های سفارشی بسته بندی صابون

از آنجایی که برخی افراد، صابون هایی مانند صابون دست ساز، صابون سنتی و صابون آرایشی را به دوستان یا آشنایان خود هدیه می دهند، همیشه به دنبال یک بسته بندی منحصر به فرد یا به بیان ساده‌تر، جعبه سفارشی هستند.

جعبه بسته بندی صابون

پیشنهاد ما برای کسب و کار‌هایی که میخواهند این گروه از مشتریان را نیز برای خرید صابون های خود جذب کنند، خرید بسته بندی کاور صابون است. کاور یا دور پیچ مقوایی به طور کامل اطراف صابون را می پوشاند و از آنجایی که برای این نوع بسته بندی هیچ دری طراحی نشده، بخش هایی از صابون قابل مشاهده و حتی قابل لمس می‌باشد.

بهترین طرح ها برای کاور بسته بندی گل و برگ های ظریفی هستند که نه تنها باعث جذابیت بصری بسته بندی میشوند، بلکه با هماهنگ بودن با رایحه صابون، احتمال خریداری شدن صابون را افزایش میدهند. برای حفظ بهداشت صابون، همیشه از مشما و سلفون برای بسته بندی خود صابون فراموش نشود زیرا صابون با پوست انسان در ارتباط است و اگر در نگاه اول رعایت بهداشت احساس نشود باعث ایجاد بارمنفی در بیننده شده و همین امر میتواند وی را از خرید منصرف نماید.

طرح های ساده جعبه بسته بندی صابون

۹۰ درصد مشتریان چه برای خرید تکی و چه عمده صابون بیشتر به طرح های ساده روی بسته بندی صابون جذب میشوند. نمونه های طرح ساده صابون را میتوانید بر روی جعبه صابون شهرزاد و گلنار ببینید، گاهی استفاده کردن از تنها یک میوه که نشان دهنده رایحه صابون می‌باشد هم میتواند برای مشتریان جذاب و میزان فروش صابون‌های تولیدی کسب و کار شما را منفجر کند.

جعبه مقوایی صابون

جعبه کیبوردی بهترین انتخاب برای درج شدن طرح‌های ساده است، زیرا بستر بیشتری برای چاپ طرح‌های مشتریان دارد و همچنین به دلیل درب دار بودنش خیلی خوب میتواند از ورود گرد و خاک به داخل محصول جلوگیری نماید. رنگ‌هایی مانند انواع طیف رنگ سبز، صورتی، آبی ارغوانی و زرد بهترین انتخاب رنگ برای طرح روی جعبه های کیبوردی بسته بندی صابون هستند.

بهترین متریال اولیه جعبه بسته بندی صابون چیست؟

همانطور که صنعت صابون سازی رشد کرده و کسب و کار های بیشتری وارد دنیای فروش شده اند، گزینه‌های بسته بندی نیز به طور همزمان توسعه یافته‌اند. یکی دیگر از تحول های صنعت چاپ و بسته بندی، استفاده از مواد اولیه ی مقوایی و کارتنی در ساخت جعبه های بسته بندی صابون است.

جعبه مقوایی

مقواهای مختلفی مانند ایندربرد، پشت طوسی، تحریر و کرافت در صنعت بسته بندی صابون استفاده می‌شوند، اما به دلیل دو رو سفید بودن و القای بیشتر حس بهداشت توسط مقوای ایندربرد، استفاده از این نوع در صنعت بسته بندی صابون ۹۹ درصد بیشتر از سایر مقواها است.

جعبه کارتنی

برای آن دسته از فروشگاه هایی که تعداد زیادی صابون از تولید کنندگان این محصولات خریداری میکنند، تنها کارتن های لایه داری که با نام کارتن مادر شناخته می‌شوند، میتوانند جوابگوی وزن صابون ها باشند. کارتن های مادر به دلیل ۲ لایه و سه لایه بودنشان، میتوانند از تعداد بیشتری از صابون ها در طول مسیر جابه جایی به فروشگاه های سطح شهر مانند افق کوروش، دیلی مارک، هفت و جانبو نگهداری نمایند.

بیشتر بدانید: کارتن سه لایه چیست و چه ساختاری دارد و برای کدام کالاها مناسب است؟

تولید کنندگان صابون گلنار، برحسب نیاز بازار هدف درون بچه جعبه های خود تعداد ۳،۶،۹ و ۱۲ عدد صابون را بسته بندی و سپس این بچه جعبه های صابون گلنار را با توجه به میزان خرید فروشگاه ها، درون کارتن های مادر برای ارسال، می چینند.

خواندنی‌ها: کارتن پنج لایه چگونه تولید میشود و چرا مهم است؟

اغلب برای کارتن های مادر از چاپ فلکسو استفاده میشود، اما به سبب آنکه ایران تنها صادر کننده صابون به کشور های آذربایجان، ارمنستان، عراق، روسیه و غیره است، در این شرایط کسب و کار های تولیدی از شیوه چاپ افست که برخلاف فلکسو طیف گسترده‌تری از رنگ ها را پوشش می دهد و جلوه منحصر به فرد ‌تری به طرح روی بسته بندی میدهد، استفاده می کنند تا خریدار خارجی با نگاه کردن به بسته بندی و اهمیتی که تولید کننده صابون برای طراحی آن قائل شده، بتواند به کیفیت محصول داخل جعبه نیز اعتماد کند.

کارتن بسته بندی صابون بهداشتی

جمع بندی

گفته شده سالانه ۷۰ هزار تن صابون در ایران خریداری و استفاده می شود، همین آمار نشان میدهد که برای تبدیل شدن به کسب و کار مورد علاقه جامعه، لازم است از همین حالا به سراغ انتخاب بهترین جعبه بسته بندی صابون با یک طرح منحصر به فرد در بین رقبا بروید.

کارشناسان مشاوره و فروش شرکت کارتن سازی زرین کارتن، در تمام روز های کاری آماده پاسخ گویی به سوالات شما متقاضیان عزیز در مورد انتخاب بسته بندی مناسب و با کیفیت برای محصولاتتان هستند. برای برقراری ارتباط میتوانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *