حمایت از کسب و کار های کوچک و خانگی با بسته بندی: آیا شما هم به تازگی کسب و کار خانگی راه اندازی نموده اید و به دنبال فروش فوق العاده محصولات خود هستید؟ آیا در پس یافتن ترفند هایی هستید تا به کسب و کار خود سامان دهید و مخاطبان را ترغیب به خرید محصولات خود نمایید؟
ما در این مقاله راهکار هایی را به شما آموزش خواهیم داد تا به رونق هر چه سریع تر کسب و کار و فروش شما کمک خواهد نمود.
کسب و کار های کوچک و خانگی
بسیاری از افراد ترجیح میدهند که به جای کار کردن در محیط های اداری و خارج از منزل، خودشان کار فرمای خود بوده و در خانه کسب و کار راه اندازی نمایند؛ این گونه مشاغل به شرط رعایت یک سری اصول و موارد میتواند سود قابل توجهی را نصیب شما نموده و متقاضیان زیادی را به سمت محصولات شما جذب نماید. کسب و کار های کوچک و خانگی یکی از بی دردسر ترین روش های درآمد زایی بوده که با صرف اندکی هزینه میتوانید فعالیت خود را استارت بزنید. کسب و کار های کوچک و خانگی این مزیت را دارند که میتوان آن را در کنار سایر فعالیت های روزمره و حتی کار اداری انجام داد. اهمیت راه اندازی یک کسب و کار کوچک به اندازه ایست که وینستون چرچیل رهبر انگلیس در این باره گفته: مشاغل کوچک فرصت را در هر مشکلی غنیمت میبینند.
اگر توجه کرده باشید این روز ها شغل های خانگی به علت ریسک پایین و توان شروع با حداقل سرمایه گسترش بسیاری یافته و خیلی راحت میتوانند در کنار حرفه اصلی شما، یک منبع درآمد عالی باشند. شاید در شروع کار خود سوددهی کمی داشته باشید یا این که میزان درآمد با مخارج مساوی باشد اما نباید دلسرد شوید زیرا پس از مدتی با جای افتادن کارتان، به سود دهی کافی خواهید رسید.
رونق مشاغل کوچک و خانگی با بسته بندی!
بسته بندی یا همان Packaging از مهم ترین مراحل پیش از تولید و عرضه محصول به بازار می باشد. یک محصول بدون بسته بندی هم چون انسانی بی لباس و یا شخصی بی هویت در نظر گرفته میشود چرا که اولین عاملی که سبب جذب مشتری به خرید میشود، زیبایی ظاهری بسته بندی آن است که این شکیل شدن با تهیه پک به کمال خواهد رسید. تهیه یک بسته بندی خوب برای محصولاتتان، شما را نسبت به رقبای هم صنف شما متمایز خواهد نمود و شکی نیست که در این رقابت، برنده میدان کسی است که برای بسته بندی خود هزینه نموده و آن را به بهترین شکل وارد بازار می نماید.
بسته بندی محصولات نه تنها از محصول درونی خود محافظت می نماید و آن را از خطرات احتمالی مصون نگاه میدارد، بلکه میتواند تبدیل به عاملی شود که مخاطب به وسیله آن خرید خود را تکمیل نماید. به طور مثال فرض کنید که فعالیت شما در زمینه تولید شیرینی های خانگی است؛ به منظور بسته بندی و فروش، مسلما شما نیاز به یک جعبه دارید تا محصول در نهایت بهداشت به دست مشتری برسد زیرا در غیر این صورت تمایلی به خرید و تهیه آن از شما نخواهند داشت. تهیه بسته بندی یکی از روش های حمایت از کسب و کار های کوچک و خانگی است.
انواع بسته بندی برای حمایت از کسب و کار های کوچک و خانگی
در صنعت کارتن سازی، مقوا و کارتن از اصلی ترین متریال بسته بندی برای طراحی و تولید انواع جعبه بسته بندی محصولات برشمرده میشود که دارای ویژگی های مثبتی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد هر یک از این متریال اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.
- کارتن بسته بندی
کارتن بسته بندی یکی از پک هایی است که امروزه به واسطه کارایی بی شمار و ویژگی های مثبت خود و همچنین بازیافت پذیری، امکان درج چاپ، دوام بالا، تنوع زیاد و قابلیت تولید در مدل های مختلف و غیره مورد استفاده بسیاری از کسب و کار های خانگی و کوچک قرار میگیرد. کارتن ها انواع گوناگونی داشته هم چون کارتن سینگل، سه لایه، چهار لایه و پنج لایه که انتخاب هر یک طبق ابعاد و وزن محصول صورت میگیرد؛ به گونه ای که اگر وزن محصولتان حداکثر تا ۳ کیلوگرم است، کارتن دو لایه، ۳ الی ۱۰ کیلوگرم کارتن سه لایه، ۱۰ الی ۲۰ کیلوگرم کارتن چهار لایه و برای وزن ۲۰ الی ۴۵ کیلوگرم از کارتن پنج لایه می بایست کمک بگیرید.
- جعبه مقوایی
مقوا از دیگر متریال برای بسته بندی کالا و حمایت از کسب و کار های خانگی است که مختص بسته بندی محصولات با وزن و ابعاد کم می باشد. مقوا انواع گوناگونی داشته که شما صاحبان کسب و کار های کوچک و خانگی میتوانید برای بسته بندی محصولاتی مثل شیرینی و یا کیک و کلوچه که حجم کوچکی دارند، از این جنس پک بهره ببرید. مقوا انواع گوناگونی دارند هم چون ایندربرد، پشت طوسی، گلاسه و غیره که هر کدام کاربرد خاصی در صنعت بسته بندی دارند. مقوای ایندربرد به علت آنکه سطحی سفید و ظاهری بهداشتی داشته، اغلب برای بسته بندی مواد غذایی و خوراکی مورد استفاده قرار میگیرد.
چاپ روی بسته بندی
پس از تهیه بسته بندی برای محصول، حال نوبت به مسائل مربوط به برندینگ و بازاریابی است که این کار با فرآیند چاپ امکان پذیر خواهد شد. چاپ کارتن یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین المان هایی است که میتواند در خصوص بولد شدن برند و برجسته شدن کسب و کار شما تاثیر مستقیمی بگذارد. فرض کنید که محصولی خریداری نموده اید که هم کیفیت مطلوبی دارد و هم بسته بندی آن شیک و زیباست اما هیچ گونه اطلاعاتی در مورد آن اعم از شماره تماس، آدرس، نام برند بر روی بسته بندی آن ثبت نشده است. در این گونه مواقع اگر مشتری قصد خرید و سفارش دوباره محصول را داشته باشد، چگونه میتواند آن را خریداری نماید؟!
علاوه بر این موضوع، یک بسته بندی بدون چاپ تنها نقش محافظ را برای محصول دارد و نمیتواند آن را در دید همگان قرار دهد. در صنعت بسته بندی دو چاپ افست و فلکسو از رایج ترین روش های چاپی بوده انتخاب هر یک از این پروسه ها بستگی به بودجه، محدودیت زمانی و کیفیت دلخواه سفارش دهنده دارد.
- چاپ افست
یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های چاپی در صنعت بسته بندی برای کارتن و مقوا، چاپ افست می باشد که شما میتوانید به واسطه آن هر طرح و رنگی که مد نظرتان دارید را بر روی بسته بندی خود اعمال نمایید. چاپ افست بدین گونه بوده که ابتدا طرح و رنگ مدنظر شما بر روی مقوا اعمال میگردد، سپس این مقوا که اکنون نامش به پوستر تغییر یافته است، بر شیت کارتن چسبانده میشود که در انتها به جعبه، کارتن لمینتی گفته میشود. کارتن های لمینتی که حاصل چاپ افست هستند علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارند، بسیار مقاوم بوده و میتوان از انواع خدمات چاپ به منظور بازاریابی بیشتر بهره برد.
بیشتر بخوانید: چاپ افست چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
- چاپ فلکسو
چاپ فلکسو به طور مستقیم بر روی کارتن بسته بندی اعمال میگردد. اگر بخواهیم فرآیند چاپ فلکسو را به طور خلاصه بگوییم بدین صورت بوده که ابتدا طرح مورد نظر بر روی کلیشه آماده میشود سپس این کلیشه به طور مستقیم بر سطح چاپی قرار گرفته و دیزاین را روی آن منتقل می نماید. فلکسو نیز یکی دیگر از چاپ های پر کاربرد در صنعت کارتن سازی است اما همانند افست کیفیت بالایی ندارد.
مرتبط بخوانید: چاپ فلکسو گرافی و مهم ترین مزیت های آن
شکل و مدل بسته بندی
کارتن و مقوا به علت انعطاف پذیری در مدل و شکل های مختلفی میتوانند تولید شوند که این یک ویژگی منحصر به فرد برای آنها محسوب میشود زیرا بسیاری از متریال ها چنین قابلیتی را ندارند. تعدادی از مدل هایی که در صنعت جعبه سازی تولید میگردد، عبارت اند از کیبوردی، تلسکوپی، زیره رویه، چهار درب، سبدی و فانتزی. تولید جعبه بسته بندی به صورت فانتزی و سفارشی به دلیل زیبایی و خاص بودن، درصد بالایی را در جذب مشتری خواهد داشت.
طبق شواهدات به دست آمده، بیش از ۷۰ درصد از خرید های روزمره مردم بر طبق شکل و مدل خاص بسته بندی محصول مد نظرشان صورت میگیرد. اگر بتوانید خلاقیت به خرج دهید و مدلی را برای بسته بندی محصول خود انتخاب نمایید که مخاطب نظیر آن را در هیچ فروشگاهی ندیده باشد، میتوانید در مدت زمان کوتاهی به سوددهی باور نکردنی دست پیدا کنید.
نقش کارتن سازی زرین کارتن در حمایت از مشاغل خانگی
زرین کارتن یکی از کارتن سازی های پیشرو و با سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع جعبه مقوایی و کارتنی برای محصولات بوده که این کار را با استفاده از بهترین متریال به شیوه ای نوین و مدرن انجام میدهد. اگر به تازگی کسب و کار خانگی راه اندازی نموده اید و نیاز به تهیه بسته بندی دارید، میتوانید سفارش های خود را هم به صورت آنلاین و هم حضوری ثبت نمایید. این شرکت با داشتن تیمی متخصص و همچنین با دارا بودن ماشین آلات به روز دنیا میتواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین کارتن کمک اساسی نماید.
چکیده
در حقیقت بسته بندی را میتوان عاملی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات در نظر گرفت زیرا اساسا مردم بصری بوده و به ظاهر پک بیشتر از خود محصول اهمیت میدهند. چه بسا ممکن است که آنها یک محصول را صرفا به خاطر شکل و مدل خاص آن خریداری و تهیه نمایند. همان گونه که در این مقاله نیز اشاره کردیم، تهیه جعبه بسته بندی یکی از راه های حمایت از کسب و کار های خانگی و کوچک بوده که به واسطه آن میتوانید به فعالیت خود سر و سامان دهید و به یک سود دهی عالی دست یابید.
امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.