بسته بندی مینیمالیستی چیست و چرا برندها از آن استفاده می کنند؟

بسته بندی مینیمالیستی چیست

بسته بندی مینیمالیستی چیست و چرا کسب و کارها از آن استفاده می کنند؟ بسته بندی بخش مهمی از بازاریابی یک محصول است. این اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می بینند و می توان از آن برای ایجاد یک تصور مثبت یا منفی از محصول استفاده کنند. برخی از شرکت ها شروع به استفاده از پک های مینیمالیستی برای تبلیغ محصولات خود کرده اند. در ادامه میخواهیم با معنی و مزایای این نوع رویکرد در بسته بندی آشنا شویم.

بسته بندی مینیمالیستی چیست؟

بسته بندی مینیمالیستی نوعی بسته بندی محصول است که از حداقل مواد ممکن برای بسته بندی یک محصول استفاده می کند. این می تواند به معنای استفاده از مواد کلی کمتر، استفاده از مواد بازیافتی یا قابل بازیافت یا استفاده از اجزای کمتر در طراحی بسته بندی باشد. هدف این شکل بسته بندی کالا کاهش اثرات زیست محیطی بسته بندی است و در عین حال از محصول داخل محافظت می کند.

طراحی بسته بندی مینیمالیستی می تواند ۲ معنی داشته باشد، به ویژه:

  • روش های بسته بندی سازگار با محیط زیست که برای استفاده از حداقل مواد ممکن طراحی شده اند.
  • ظاهر بصری طراحی بسته بندی، که در آن از برند مینیمالیست و طراحی گرافیکی ظریف برای ایجاد ظاهری تمیز و بدون درهم و برهم استفاده می شود.
چرا بسته بندی مینیمالیستی مهم است؟

چرا بسته بندی مینیمالیستی مهم است؟

در سال های اخیر، این نوع نوع بسته بندی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روندی است که به این زودی هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

راهنمای جامع انواع مختلف راه حل های بسته بندی

بسته بندی مینیمالیستی سازگارتر با محیط زیست

۴ دلیل بزرگ وجود دارد که نشان می دهد برندهایی که می خواهند اعتبار زیست محیطی خود را تبلیغ کنند، طراحی بسته بندی مینیمالیستی را در رادار خود دارند.

  1. آگاهی فزاینده ای از تاثیرات زیست محیطی بسته بندی وجود دارد. ایجاد بسته بندی به منابع زیادی نیاز دارد و بسیاری از آن به محل های دفن زباله ختم می شود. بسته بندی مینیمالیستی می تواند به کاهش این تاثیر کمک کند. مطالعه بسته بندی پایدار توسط Packaging Digest و Sustainable Packaging Coalition هر ساله انجام می شود. این نشان می دهد که ۹۲٪ از مصرف کنندگان احساس می کنند بسته بندی سازگار با محیط زیست، زیست تخریب پذیر یا مینیمالیستی مهم است.
  2. بسته بندی مینیمالیستی اغلب قابل بازیافت تر از بسته بندی سنتی است. این به این دلیل است که از مواد کمتری استفاده میکند و مواد مورد استفاده اغلب آسان تر بازیافت میشوند. کاغذ ماده اولیه مورد استفاده در طراحی این نوع بسته بندی است و کاغذ را می توان چندین بار بازیافت کرد. همین مطالعه (در بالا) نشان داد که ۷۴ درصد از صاحبان مشاغل، مواد بسته بندی بازیافتی را در اولویت قرار می دهند.
  3. بسته بندی های مینیمالیستی معمولاً نسبت به بسته بندی سنتی انرژی کمتری برای تولید مصرف می کنند. این به این دلیل است که به مواد کمتری نیاز دارد و فرآیند تولید اغلب ساده تر است. استفاده از بسته بندی محصولی که تولید آن انرژی کمتری دارد به کاهش ردپای کربن کمک می کند.
  4. مشتریان بیشتر به محصولات سازگار با محیط زیست علاقه مند می شوند. آنها مایلند برای محصولاتی که برای محیط زیست بهتر هستند هزینه بیشتری بپردازند. این می تواند دلیل بسیار خوبی برای در نظر گرفتن بسته بندی مینیمالیستی باشد. این می تواند راه دیگری برای موقعیت شرکت ها و کارخانه های تولیدی باشد که در حال گسترش برندینگ خود به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته شوند.

بسته بندی شمع (راهنمای خرید و سفارش جعبه شمع برجسته)

حداقل مواد بسته بندی مقرون به صرفه

دلیل دیگری که مشاغل از بسته بندی مینیمالیستی استفاده می کنند این است که می تواند مقرون به صرفه تر باشد. این به این دلیل است که شما به طور کلی از مواد کمتری استفاده می کنید و ممکن است بتوانید از تامین کنندگان برای استفاده از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر تخفیف دریافت کنید.

همچنین می تواند هزینه های حمل و نقل، ذخیره سازی و تدارکات را در سراسر تجارت شما کاهش دهد. بسته بندی بی مورد حجیم محصول یکی از مواردی است که می توانید آن را بهبود ببخشید. این به این دلیل است که شما می توانید محصولات بیشتری را در همان فضا قرار دهید و وزن کمتری خواهند داشت. بنابراین، سوخت کمتری برای ارسال محصولات خود مصرف خواهید کرد و می توانید محصولات بیشتری را در انبار خود ذخیره کنید.

نه تنها استفاده از مواد بسته بندی کمتر می تواند هزینه های شما را کاهش دهد، بلکه می تواند این کار را بدون آسیب رساندن به ارزش درک شده محصول شما انجام دهد. در واقع، بسته بندی (یا عدم وجود آن) می تواند ارزش محصول شما را افزایش دهد.

جعبه بسته بندی وایر شمع خودرو پراید، پژو، سمند، تیبا، نیسان و …

طرح مینیمالیستی بصری جذاب تر

بسته بندی مینیمالیستی از نظر بصری اگر به درستی انجام شود، طرح های مینیمالیستی همچنان می‌توانند ظاهری سطح بالا را به شما منتقل کنند. این مهم است زیرا، حتی اگر مشتریان به محصولات سازگار با محیط زیست علاقه مند هستند، آنها لزوما مایل به فدا کردن سبک یا کیفیت نیستند.

در دنیایی که محصولات برای جلب توجه رقابت می کنند، طرح مینیمالیستی می تواند راهی برای برجسته کردن محصول شما باشد. کمتر می تواند گاهی اوقات بیشتر باشد و یک طراحی ساده می تواند چشم نواز باشد. به علاوه، مشتریان ممکن است بسته بندی مینیمالیستی را مدرن تر و شیک تر بدانند. مثل جعبه گوشی همراه آیفون شرکت اپل.

باز کردن آسان بسته

مشتریان از باز کردن آسان بسته در کنار رعایت نکات ایمنی قدردانی می کنند. هر چه بسته بندی محصول شما ساده تر و مینیمالیستی تر باشد، باز کردن بسته بندی برای مشتری نا امید کننده تر است و این می تواند تفاوت بزرگی در نحوه درک آنها از محصول و تجارت شما ایجاد کند.

کارتن زغال – چاپ با طرح سفارشی و قیمت برای کارتن ۱ تا ۱۰ کیلویی

پیام بازاریابی قوی در پک مینیمالیستی

طراحی گرافیکی موفق به پیام رسانی واضح و برقراری ارتباط خوب بستگی دارد. طراحی بسته بندی مینیمالیستی می‌تواند راهی عالی برای انجام این کار باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد روی یک پیام واحد تمرکز کنید و مطمئن شوید که به وضوح منتقل میشود.

همچنین شایان ذکر است که مشتریان هر روز با پیام های بازاریابی بمباران می شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید پیام شما سر و صدا را کاهش دهد، گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. یک طراحی مینیمالیستی می تواند اطلاعات محصول و پیام شما را در مرکز قرار دهد. با حواس پرتی کمتر در طراحی خود، می توانید بیانیه ای جسورانه ارائه دهید که راحت تر قابل درک باشد.

کارتن بسته بندی دارویی و تجهیزات پزشکی

ایجاد هویت برند قوی

طراحی بسته بندی مینیمالیستی می تواند به ایجاد هویت برند قوی کمک کند. آخرین اما نه کم اهمیت، این نوع پک می‌تواند راهی عالی برای ایجاد هویت برند قوی باشد. یک لوگوی خوب طراحی شده و برخی از رنگ های انتخاب شده با دقت می تواند در شناسایی برند شما نقش بسزایی داشته باشد و اگر طراحی بسته بندی خود را ثابت نگه دارید، مشتریان شروع به پیوند نام تجاری شما با مینیمالیسم خواهند کرد. این می تواند به شما کمک کند تا یک هویت برند قوی و قابل تشخیص بسازید.

البته، چالش هایی برای طراحی بسته بندی مینیمالیستی وجود دارد. اما، اگر آن را برای کسب و کار خود در نظر می گیرید، امیدواریم این مقاله به شما فرصت فکری داده باشد. این نوع بسته بندی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه ها، کاهش تاثیرات محیطی زیستی و ایجاد هویت برند قوی باشد. بنابراین، اگر به دنبال راه هایی برای بهبود طراحی بسته بندی خود هستید، قطعاً ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید.

کلام پایانی

در کارتن سازی زرین کارتن تلاش بر این است تا مخاطب را با بسته بندی مینیمالیستی آشنا نماییم. زیرا این امر منافع زیادی برای تولید کنندگان محصول و عرضه کنندگان خدمات دارد. برای انتخاب جعبه مینیمالیستی از نوع بسته بندی کارتنی یا مقوایی میتوانید با کارشناسان zarincarton تماس حاصل نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

console.log("\u06a9\u0648\u06a9\u06cc visitor_id \u062a\u0646\u0638\u06cc\u0645 \u0634\u062f:", "ut_67feac5181fd7");