جعبه بسته بندی لباس، یکی از عواملی است که می تواند در فروش بیشتر تأثیر گذار باشد. جعبه بسته بندی لباس اگر به صورت زیبا و شکیل تولید شود می تواند نظر مخاطبین را به خود جلب نماید، در این مقاله می خواهیم بدانیم کدام بسته بندی، برای پوشاک مناسب می باشد.
چرا بسته بندی لباس اهمیت دارد؟
امروزه بسته بندی محصولات در میان مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده به طوریکه در هنگام خرید، به پک محصول توجه زیادی می کنند.
درست است که کیفیت کالا نقشی اساسی در فروش و جذب مشتریان دارد ولی باید گفت تهیه جعبه بسته بندی یکی از فاکتورهای اصلی در ارائه کالاها می باشد زیرا مشتریان اگر به دنبال برند خاصی نبوده، در اولین نگاه جعبه و کارتن بسته بندی را دیده و سپس اقدام به خرید می نمایند.
یک بسته بندی لباس در وهله اول از محصول در برابر آسیب های ناشی از حمل و نقل، عوامل محیطی (گرما، سرما، نور) و… محافظت می کند و در مرحله بعدی می تواند مانند یک بازاریاب و فروشنده خاموش عمل کرده و نظر مشتریان را به خود جلب نماید.
هنگامی که مشتری لباس را درون پکی زیبا و مناسب مشاهده کند تا حدودی به کیفیت جنس لباس نیز اعتماد کرده و به خرید آن ترغیب می شود.
کدام جعبه پوشاک، برای بسته بندی مناسب تر است؟
جنس بسته بندی انواع لباس و پوشاک مقوایی و کارتنی می باشد. جعبه های مقوایی برای بسته بندی لباس های سبک و کارتن ها برای قرار دادن پوشاک بزرگتر و سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرند.
مقواها یک لایه نازک بوده و انواع پرکاربرد آنها در صنعت بسته بندی لباس شامل کرافت، ایندربرد و پشت طوسی می شود. ولی کارتن ها از چند لایه که شامل ۲ لایه، ۳ لایه، ۴ لایه و ۵ لایه می شوند تهیه و تولید می گردند.
معمولا لباس ها وزنی زیر ۵ کیلوگرم دارند به همین جهت کارتن های دو لایه و سه لایه مناسب بسته بندی آنها می باشند.
جعبه و کارتن لباس در انواع مدل ها مانند کیبوردی، تلسکوپی، کشویی و انواع نمونه های خاص مورد نظر مشتریان قابل تولید می باشند، هر تولید کننده و فروشنده لباس، جعبه بسته بندی را بر اساس نوع و وزن محصولش انتخاب می نماید.
مرتبط بخوانید: اطلاعاتی راجع به سفارش کارتن بسته بندی و نکات قبل از خرید
چاپ بسته بندی لباس و تأثیر آن بر فروش
در اوضاع اقتصادی کنونی، مطمئناً هر شخص برای لباسی هزینه می کند که تا مدتی بتواند از آن استفاده نماید پس علاوه بر کیفیت خوب پوشاک، باید آن را در پکی گذاشت که در معرض عوامل محیطی مانند نور خورشید و سایر آلودگی های محیطی قرار نگیرد و سالم به دست مشتری برسد.
چاپ روی بسته بندی پوشاک می تواند معرف برند تولیدکننده باشد، یک عرضه کننده لباس می تواند با درج برند، در بین مشتریان شناخته شود، مسلماً اگر فردی لباسی با کیفیت، درون بسته بندی شکیل که نام برند تولیدکننده را دارد خریداری نماید، تا مدتها در ذهنش باقی مانده و احتمال اینکه دفعات دیگر نیز از این برند خرید کند بسیار زیاد است.
بر روی جعبه های مقوایی و کارتنی لباس، چاپ به دو صورت افست و فلکسو انجام می گیرد. چاپ فلکسو بر روی کارتن های ۳ لایه بصورت تک رنگ یا دو رنگ اجرا می شود، کارتن فلکسویی، قیمت ارزانتری نسبت به نمونه های دیگر جعبه لباس دارد.
بر روی مقواها، چاپ افست درج می گردد که تنوع رنگ و وضوح بالایی داشته و در شکیل شدن جعبه ها نقش بسزایی را ایفا میکند.
چاپ روی کارتن های دو لایه افست می باشد که ابتدا روی مقوا درج شده و سپس روی کارتن چسبانده می شود که در نتیجه، کارتن لمینتی تولید می گردد، کارتن لمینتی دو لایه (سینگل فیس)، جعبه ای شکیل می باشد که مناسب برندهایی است که زیبایی و جذابیت جعبه لباس برایشان اهمیت دارد.
با استفاده از چاپ افست میتوان انواع طرح ها و تصاویر مدرن و به روز را که با محصول درون پک مطابقت دارند بر روی بسته بندی درج نمود، مسلماً مشتری با دیدن طرحی زیبا تمایل بیشتری به خرید پیدا می کند.
به جز انجام چاپ میتوان از سلفون یا طلق بر روی بسته بندی نیز استفاده کرد این کار هم پک را زیباتر کرده و هم خرید را سریع تر می کند زیرا مشتری با دیدن قسمتی از محصول اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و خرید خود را انجام می دهد، این نکته در مورد جعبه لباس مردانه، کاربرد بیشتری دارد به دلیل اینکه آقایان کمتر در بازار به دنبال لباس می گردند و معمولا با دیدن اولین موردی که به نظرشان مناسب بیاید آن را خریداری می کنند که جعبه طلق دار پوشاک، در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.
ولی خانم ها بسته بندی های زیبا، همراه با رنگ های جذاب را می پسندند و بیشتر به دنبال لباس هایی هستند که درون پک های زیبا با رنگ های شاد باشد.
مورد دیگری که در طراحی و تولید جعبه باید در نظر داشت سبک بودن و حمل و نقل آسان آن است، مشتریان به این موضوع اهمیت زیادی داده و هنگام خرید، فروشگاه هایی را که محصولاتشان را درون جعبه های دسته دار و کیف دستی می گذارند در الویتشان قرار می دهند.
مرتبط بخوانید: انواع چاپ بسته بندی محصولات را بشناسید.
گاه یک تولید کننده می تواند به جز انجام چاپ و طراحی از خدمات دیگری مانند طلاکوب، برجسته سازی، سلفون، یووی و … بر روی بسته بندی محصولش استفاده نماید، برخی برندهای مطرح و معروف لباس به دلیل قیمت بالای کالاهایشان، این خدمات را بر روی جعبه هایشان بکار می برند.
قیمت جعبه لباس چگونه محاسبه می گردد؟
معمولا یک بسته بندی ۵ تا ۱۵ درصد قیمت یک محصول را شامل می شود و این درصد به میزان هزینه ای که یک تولید کننده برای جعبه محصولش انجام می دهد تغییر می کند.
هنگامی که تولیدکننده و فروشنده، قصد خرید جعبه و کارتن لباس را دارد مطمئناً اولین دغدغه فکری اش قیمت آن می باشد و سوأل ابتدایی که از مشاورین فروش شرکت های جعبه سازی می پرسد قیمت جعبه لباس می باشد.
در این مورد باید گفت شرکت های کارتن سازی که شرکت زرین کارتن یکی از آنها در زمینه تولید انواع جعبه و کارتن لباس می باشد قیمت بسته بندی را با در نظر گرفتن مواردی مانند ابعاد جعبه، جنس و نوع ورق و مقوای مصرفی، نوع چاپ و تیراژ محاسبه کرده و به مشتری اعلام می کنند.
جعبه بسته بندی لباس، اگر به درستی و با طرحی زیبا و شکیل تهیه و تولید شود می تواند به ایجاد برندینگ و افزایش فروش کمک کند ، پس اگر تولیدکننده و یا فروشنده لباس هستید و انواع پوشاک باکیفیت تولید و یا عرضه می نمایید ولی هنوز با فروش خوبی روبه رو نیستید، احتمالا باید به بسته بندی محصولتان توجه بیشتری کرده و در انتخاب آن دقت بیشتری کنید.