جعبه و کارتن لوازم خانگی صادراتی

بسته بندی لوازم خانگی

جعبه و کارتن لوازم خانگی صادراتی در انواع مدل های مختلف ته قفلی، کیبوردی، درب دارویی، تلسکوپی و غیره تولید می شوند که در انواع صادراتی آن معمولا کارتن های لمینتی هستند.

لوازم خانگی کالاهای اساسی و اصلی هر خانه هستند که نیاز هر خانواده می باشند، این لوازم شامل کلیه وسایل کوچک و بزرگی می شوند که در هر خانه نیاز بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.

هر کدام از این کالاهای کوچک و بزرگ باید درون پکی مناسب قرار بگیرند تا در اثر ضربه های ناشی از حمل و نقل و عوامل محیطی مانند گرما، سرما، آب و نم آسیب ندیده و خراب نشوند.

جعبه و کارتن مناسب ترین نوع بسته بندی برای این محصولات می باشند زیرا سبک بوده و حمل و نقلشان راحت است، قابلیت چاپ بالایی دارند و به راحتی می توان نام و برند را بر روی آنها درج کرد.

هر مشتری هنگام خرید لوازم خانگی به بسته بندی آن توجه می کند و کالاهایی را که جعبه و کارتن ندارند و یا بسته بندی آنها دچار مشکل باشد دست دوم در نظر گرفته و از خرید آنها خودداری می کند، پس بسته بندی لوازم خانگی از نکات اصلی در عرضه و فروش آنها می باشد.

انواع جعبه و کارتن لوازم خانگی

جعبه و کارتن لوازم خانگی صادراتی و داخلی باید به عنوان یک پوشش محکم و مقاوم عمل کرده تا به خوبی بتواند از کالای درونش محافظت کند. کارتن ها انواع مختلف دارند که شامل کارتن ۲ لایه (سینگل فیس)، ۳ لایه، ۴ لایه و ۵ لایه می شوند.

برای کالاهای بزرگ و سنگین از کارتن های چهار لایه و پنج لایه و برای بسته بندی محصولات کوچک تر با ابعاد و وزن کمتر از کارتن دو لایه و سه لایه استفاده می شود.

لایه های کارتن شامل یک ورق مسطح (لاینر) و یک فلوت (ورق کنگره ای) می شوند، هر چقدر تعداد این لایه ها بیشتر باشد مقاومت و استحکام کارتن نیز بالاتر می رود.

لاینرها انواع متفاوت دارند مانند کرافت، تست و ایرانی، ورق کرافت بهترین نوع لاینرها می باشد که معمولا در تولید کارتن لوازم خانگی بکار می رود تا جعبه و کارتن بتواند به راحتی وزن کالای درونش را تحمل کند. هر تولید کننده با توجه به وزن و ابعاد محصولش جعبه و کارتن مناسب را انتخاب و تهیه می نماید.

جعبه و کارتنی که برای محصول انتخاب می شود باید دقیقاً مطابق ابعاد محصول باشد اگر ابعاد به درستی اندازه گیری نشده و به صورت نادرست به شرکت های کارتن سازی اعلام شوند کارتن یا بزرگ تر و یا کوچک تر تولید شده و سبب آسیب به کالا شده و سبب له و دفرمگی جعبه و زشت شدن شکل ظاهری میگردد.

چرا لوازم خانگی را بسته بندی می کنیم؟

۱– اولین و مهمترین نکته در مورد جعبه و کارتن لوازم خانگی صادراتی و داخلی بحث مراقبت و حفظ محصول است، هر جعبه و کارتن جهت حفاظت از کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

۲– مورد بعدی ایجاد حس اعتماد در مشتری می باشد، کالای خانگی بدون جعبه و کارتن از دید مشتری دست دو به شمار می آید. یک بسته بندی مناسب به مشتری این اطمینان را می دهد که لوازم خانگی نو و جدید بوده و توسط یک برند تولید شده است.

۳– تأثیر در فروش: یک جعبه و کارتن زیبا و محکم سبب می شود مشتری رغبت بیشتری به خرید پیدا کرده و اگر کیفیت کالا نیز خوب باشد آمار فروش آن برند بالا می رود.

مرتبط بخوانید: ویژگی کارتن و جعبه بسته بندی تلویزیون

چاپ و طراحی جعبه و کارتن لوازم خانگی صادراتی

برای فروش لوازم خانگی، بسته بندی امری الزامی می باشد ولی یک کارتن بدون چاپ تنها نقش یک پوشش را ایفا می کند و نمی تواند محصول را به مشتریان معرفی نماید.

درج برند و لوگو، مشخصات مربوط به محصول و اطلاعات دیگر از مهمترین نکات در چاپ روی بسته بندی می باشند، زیرا هر مشتری در ابتدا به برند و مشخصات محصول توجه می کند و سپس با دانستن این موارد اقدام به خرید می نماید.

با توجه به تولید بالای انواع برندهای لوازم خانگی، بازار این محصولات به شدت رقابتی بوده و تهیه پکی مناسب برای این محصولات می تواند ویژگی و تمایز یک برند نسبت به برندهای دیگر باشد.

روی جعبه و کارتن لوازم خانگی چاپ به دو صورت فلکسو و افست انجام می شود. چاپ فلکسو تک رنگ یا دو رنگ بوده و روی کارتن های سفید و قهوه ای درج می شود، ولی چاپ افست تنوع رنگ داشته و فقط بر روی مقواها قابل اجرا است و نمیتوان آن را به شکل مستقیم روی کارتن ها چاپ کرد به همین دلیل چاپ افست در ابتدا روی مقوا انجام شده سپس مقوای چاپ شده را که پوستر می نامند، روی کارتن می چسبانند که طی این فرآیند، کارتن لمینت می شود.

چاپ فلکسو را معمولا روی کارتن های لوازم خانگی با ابعاد بزرگ مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی و .. درج می کنند. کارتن های لمینتی برای کالاهای خانگی کوچکتر مانند ماکروفر، همزن برقی، چای ساز و … استفاده می شوند.

در طراحی و تولید جعبه لوازم خانگی در دو طرف آن دستگیره قرار می دهند تا حمل و نقل این محصولات راحت و آسان شود. روی بسته بندی این کالاها معمولا تصویری از محصول چاپ می کنند تا مشتری با دیدن تصویر متوجه کالای درون پک بشود.

کارتن لوازم خانگی اکثرا به شکل چهاردرب تولید می گردد ولی برای کالاهای خانگی کوچک از مدل های ته قفلی، کیبوردی و تلسکوپی نیز استفاده  می شود.

مرتبط بخوانید: کارتن ماشین لباسشویی

کارتن صادراتی لوازم خانگی

برخی لوازام خانگی از ایران به ترکیه و بعضی دیگر مانند آبگرمکن، به کشور ایتالیا و برخی کشورهای اروپایی ارسال می گردند. البته برخی کالاهای خانگی ایرانی به کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان، یمن و… نیز صادر می شوند، در بحث صادرات جعبه و کارتن مناسب بسیار مهم می باشد زیرا یک بسته بندی هم باید محکم باشد و هم اینکه به عنوان یک بازاریاب قوی، در بازارهای خارجی عمل کند.

اینکه یک برند در میان مشتریان خارجی شناخته شود نیاز به یک جعبه و کارتن با طراحی خاص و زیبا دارد که بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. کارتن های لمینتی می توانند در این مورد به خوبی عمل کرده و با بسته بندی محصولات مشابه رقابت کنند.

قیمت جعبه و کارتن لوازم خانگی

در محاسبه قیمت جعبه و کارتن لوازم خانگی نوع جنس کارتن و چند لایه بودنش، ابعاد جعبه، نوع چاپ و تیراژ را در نظر گرفته و سپس قیمت نهایی را بدست می آورند.

هنگام خرید کارتن لوازم خانگی باید بدانید که کارتن های لمینتی قیمت بالاتری نسبت به کارتن های فلکسویی دارند، تولید کارتن لمینتی برای کالاهای خانگی بزرگ مانند یخچال و لباسشویی هزینه زیادی در بر داشته و معمولا مقرون به صرفه نمی باشد به همین دلیل اکثر لوازم خانگی بزرگ درون کارتن های فلکسویی بسته بندی می شوند.

شرکت زرین کارتن انواع کارتن و جعبه لوازم خانگی را با چاپ افست و فلکسو تولید می کند. کارتن های لمینتی با کیفیت چاپ بالا مناسبترین گزینه برای صادرات کالاهای خانگی کوچک هستند که این شرکت توانسته در این زمینه موفق بوده ورضایت مشتریان را جلب نماید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *