طراحی بسته بندی”راهنمای جامع طراحی جعبه برجسته”

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی فقط برای پر کردن خلق طرح بسته بندی نیست. در دهه های گذشته، بسته بندی محصول فقط حکم بسته بندی را داشت. مطمئناً، چند برند آینده نگر را به یاد دارید که جعبه یا کیسه ای را که محصولاتشان وارد آن میشد را تزئین می کردند، اما تعدادشان محدود بود. برای اکثر برندها و محصولاتشان، بسته بندی بیرونی صرفاً ظرفی بود که برای محافظت از محتویات در حین انتقال از انبار به مشتری در نظر گرفته شده بود. اما امروزه داستان بسته بندی کمی پر محتوا تر شده است که میخواهیم به تک تک آنها پردازیم

اینترنت باعث ظهور تجارت الکترونیک و گسترش رسانه های اجتماعی شد و آن ظرفی که امروزه بسته بندی نام دارد، معنای جدیدی به خود گرفته است. از برخی جهات، بسته بندی محصول حتی ممکن است به اندازه اقلامی که حمل می کند، مرتبط باشد.

اما چرا اهمیت دارد؟ و مهمتر از آن، چگونه شما و برندتان بسته بندی محصول چشم‌نواز (و در عین حال کاربردی) را طراحی می کنید که در بازار شلوغ امروزی متمایز باشد؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی عمیق به تولید بسته بندی محصول برجسته برای برندتان بیندازیم.

چرا خوب بودن بسته بندی اهمیت دارد؟

  • حفاظت: بسته بندی با کیفیت از محتویات داخل آن محافظت می کند. مسلماً مهم ترین گام در ارتباط کسب و کار با مشتری این است که محصول سالم و دست نخورده به مشتری برسد.
  • آسیب: هیچ چیز بیشتر از کالاهای آسیب دیده ای که مجبور به بازگرداندن آنها می شوند، مشتری را دلسرد نمی کند. برای یک کسب و کار، آخرین چیزی که در لیست کار های شما، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر مالی، قرار دارد، رسیدگی به مرجوعی های غیر ضروری است. اما این یک نکته بدیهی است.
  • شگفتانه: دلیل کمتر واضح اما به طور فزاینده‌ای مهم اهمیت بسته بندی این است که برای مشتریان شما مهم است. مصرف کنندگان عاشق شگفت زده شدن هستند. آنها می خواهند با خریدشان تحت تأثیر قرار گیرند. و بیایید با آن روبرو شویم، بخشی از جمعیت مصرف کننده وجود دارد که از برند محبوبشان می خواهد برای کسب درآمد و حفظ کسب و کارشان، تلاش بیشتری کنند. مصرف کنندگان به دنبال تجربه های جدید کارامد هستند.
  • اینترنت: تجارت الکترونیک بخش زیادی از این احساسات را هدایت می کند. خرید کردن امروزه کمتر به تماشای ویترین مغازه ها و بیشتر به ساعت های بی پایان تحقیق آنلاین مربوط می شود. صرف وقت روی صفحه نمایش برای مقایسه محصولات و برندها. خواندن وبلاگ ها و نظرات. امتحان کردن محصولات در واقعیت افزوده. به اشتراک گذاشتن کل تجربه با همه کسانی که می‌شناسند و بسیاری دیگر از افرادی که نمی شناسند.

    دنبال کردن بازخورد ها در شبکه های اجتماعی که بسیار هم جذاب هستند. اگر حرف ما را باور نمی کنید، یک سفر در دنیای باز کردن جعبه در یوتیوب، آپارات و غیره باید به اندازه کافی قانه کننده باشد. گذشته از تازگی تماشای باز کردن خریدهای دیگران در معرض دید همه جهانیان، بسته بندی تنها یک قطعه دیگر از چرخه عمر رو به گسترش محصول است.
  • برای بخش بزرگی از جمعیت، دیگر کافی نیست چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، آن را بخرید و از خرید خود راضی باشید. مردم می خواهند با برندهایی که در آنها پول های به سختی بدست آمده شان را خرج می کنند، سفری داشته باشند.
    با توجه به اینکه لحظه باز کردن جعبه، تنها نقطه تماس بین برند و مصرف کننده برای یک تراکنش تجارت الکترونیک است، خب، مشتری می خواهد این لحظه مهم باشد. اما چگونه!؟ با بها دارن به طراحی جعبه، از مدل گرفته تا مقاومت و طرح گرافیگی و نوع چاپ.

در نهایت، بسته بندی اهمیت دارد زیرا امتدادی از برند شماست. بسته بندی عالی، بیش از آنکه تجربه ای ارزشمند برای مشتریان شما فراهم کند، می تواند بر عادات خرید مشتریان بالقوه تأثیر بگذارد.

اهمیت طراحی جعبه در معرض عموم

طراحی جعبه بسته بندی

مکث کنید و در نظر بگیرید که محصولات شما با بسته بندی شان ممکن است کجا قرار بگیرند:

  • روی پیشخوان آشپزخانه کسی در حالی که میزبان دوستان یا خانواده اش است.
  • روی میز کسی که ترجیح می دهد سفارشاتش به دفترش ارسال شود.
  • در اینستاگرام، آپارات یا توییتر یا صفحه فیسبوک یک شخص.
  • در یک ویدیوی جعبه گشایی یوتیوبر.

فرض کنید پنج نفر در سناریوی اول هستند. ده نفر جعبه را در دفتر مشتری می بینند. صد نفر پست اینستاگرام را بازدید میکنند و همچنین در مورد یوتیوب. خوب دیده شدن رابطه مستقیم با بیشتر د ذهن ماندن دارد و اگر این خوب دیده شدن ها بیشتر شود قطعا آمار تقاضا بالا خواهد رفت. خب، متوجه شدید، طراحی بسته بندی عالی محصول منجر به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و افزایش آگاهی از محصولات شما می شود.

آیا فکر می کنید این افراد تحت تأثیر یک پوسته بیرونی بی کیفیت قرار می گیرند؟ یا چیزی با انسجام بیشتر، توجه آنها را بیشتر جلب می کند؟

بسته بندی که منعکس کننده‌ی یک برند قوی باشد، نشان دهنده ی شرکتی است که به چگونگی درک برندش فکر می کند؛برندی که برای ایجاد یک تجربه‌ی قوی برای مشتری در هر جزئیات تلاش می کند. به عبارت دیگر، صرف نظر از هر کسی که خلاف این را می‌گوید، مردم در واقع ابتدا یک کتاب را از روی جلدش قضاوت می‌کنند و سپس از روی محتوای آن.

بسته بندی درست به اندازه‌ی لوگو، وب سایت، طرح گرافیکی، تبلیغات و خود محصول شما، جلد کتاب شما ست. در اینجا راهنمایی برای اطمینان از قضاوت مطلوب در مورد طراحی جعبه بسته بندی برند شما ارائه شده است.

قبل از هر چیز، برند خود را بشناسید

خب، بله، در ظاهر، مرحله اول احتمالاً کمی مسخره به نظر می‌رسد، درست است؟ به هر حال، شمای برند، شرکت خود را از درون و بیرون می‌شناسید. اگر شما از قبل لوگو، پالت رنگی و پیام رسان مشخصی داشته باشید، عالی است. گسترش این طرح ها به بسته بندی شما باید گام بعدی طبیعی باشد. فقط به یاد داشته باشید که برندسازی و بسته بندی خود را منسجم نگه دارید.

اگر چندین خط محصول می فروشید که هر کدام طرح های بازاریابی و طراحی خاص خود را دارند، ممکن است بخواهید بسته بندی های جداگانه ای را انتخاب کنید که هویت منحصر به فرد آنها را منعکس کند. البته، راه جایگزین این است که به یک طرح بسته بندی برند واحد (مثلاً شرکت خود) پایبند باشید و اجازه دهید محصولات خود گویای همه چیز باشند.

برعکس، اگر یک طرح شرکتی ثابت ندارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا آن را به طور کامل مشخص کنید، نه فقط برای بسته بندی، بلکه برای کل برند خود. شرکتی که وبسایت آن دارای یک سبک طراحی، بازاریابی و تبلیغات با تم و بسته بندی متفاوت از هر یک از دو مورد اول باشد، مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

باز هم، شما می‌خواهید برندسازی شما منسجم و یکپارچه باشد و آن را با استراتژی کلی بازاریابی و فروش خود پیوند دهید. مصرف کنندگان، شرکت شما را به عنوان شرکتی که عملکرد منسجمی دارد، می بینند. به خصوص وقتی محصولاتی را در بسته بندی دریافت می کنند که برند و آرمان های آن را تحت تاثیر قوی شدن قرار می دهد.

محصول و مشتریان خود را بشناسید

بخش دیگری که در طراحی بسته بندی شامل محصولات شما، مشتریان شما و نقطه تعامل بین آنها می شود. این بخش چندان دشواری از فرآیند نیست. اما نیاز به تجزیه و تحلیل واقعی از جانب شما دارد. به هر حال، بسته بندی اگر با کالاهایی که می فروشید متناسب نباشد، با مشتریانی که به آنها می فروشید ارتباط برقرار نکند، یا برند شما را تقویت نکند و محصولاتی که می فروشد ارزش خرید نداشته باشند، بی ارزش است.

محصول

درک محصول شما کمتر به نحوه طراحی بسته بندی شما و بیشتر به نوع بسته بندی مورد نیاز محصول شما مربوط می‌شود.
آیا محصولات شیشه‌ای می‌فروشید؟ اقلام بزرگ و حجیم؟ محصولات کاغذی کوچک؟ اقلام فاسد شدنی؟ آنچه می فروشید، ناگزیر بخش زیادی از فرآیند طراحی اولیه را هدایت می کند و به شما کمک خواهد نمود تا نقطه شروعی برای طراحی خود را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شیشه یا سایر اقلام ظریف در طول فرآیند حمل و نقل و تکمیل سفارش به محافظت بیشتری نیاز دارند. فرآیند طراحی شما باید “لایه‌برداری” اضافی را در هر شکلی که ممکن است داشته باشد، در نظر بگیرد.

همچنین، بررسی کنید که آن محصول چگونه باید حمل شود. به عنوان مثال، اگر بزرگ و حجیم است، آیا به طور کامل مونتاژ شده ارسال می شود؟ یا مشتری پس از دریافت آن را سرهم میکند؟ آیا پوسترهای هنری یا فیلم می فروشید که می‌توانید آنها را لوله کنید و به همان شکل ارسال کنید؟ یا کالاهای کاغذی شما باید به صورت مسطح حمل شوند؟ مواد مصرفی، به ویژه آنهایی که تاریخ انقضا دارند، موانع لجستیکی خاص خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند.

نکته کلیدی این است که همه متغیرها را بررسی کنید؛ نه فقط عوامل ابتدایی مانند اینکه محصول بزرگ در جعبه بزرگ قرار می گیرد و محصول کوچک در جعبه کوچک.

مشتریان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هم مشتریان و هم غیر مشتریان، برند شما را قضاوت می کنند. اگر از قبل بازار هدف خود و جمعیت شناسی مورد نظر شرکت و محصولات آن را نمی دانید، ابتدا باید این کار را انجام دهید.

اگر این داده‌ها و سابقه‌ی خوبی در جذب مصرف کنندگان ایده‌آل خود دارید، طراحی بسته بندی شما بسیار قابل مدیریت تر خواهد بود. استراتژی حمل و نقل دیجی کالا یا آمازون، نمونه ی خوب و ساده ای از چگونگی تأثیر گذاری پروفایل های مشتری بر طراحی بسته بندی شما ارائه می دهد.

شرکت های بزرگ فروش آنلاین، بر اساس حجم و کاربردی بودن عمل می‌کنند و وفادارترین مشتریان آنها این را می دانند. جعبه، نوار چسب و مواد بسته بندی به اندازه‌ی کافی برای ایمن نگه داشتن یک کالا. آنها نوار چسب و جعبه را با پیام شرکت لوگو می کنند. شیک نیست، اما قابل تشخیص، نسبتاً ارزان است و کار را انجام می دهد.

شاید شما در سطح شرکت های بزرگ در ابتدا فعالیت ندارید ولی حالی از لطف نیست دانستن استراتژی که ثابت کرده موفق میشود. با این حال، موارد فوق نحوه برخورد با طراحی بسته بندی خود را از دیدگاه مشتری نشان می دهد.

اگر برند شما یک برند لوکس است، مشتری هدف شما، انتظار سطح بالاتری از خدمات و برندسازی را دارد: چاپ سفارشی، جنس بسته بندی لوکس، هر چیزی به جز یک جعبه مقوایی ساده.

اگر در زمینه محصولات بهداشتی تجارت می کنید یا پیام هایی دارید که سبک زندگی طبیعی را ترویج می دهد، باید بسته بندی سازگار با محیط زیست را به شدت در نظر بگیرید.

هدف شما این است که مطمئن شوید مشتریان خود (فعلی و آینده) را می شناسید و یک تجربه طراحی منحصر به فرد رو به تکامل ایجاد می کنید که آنها را مجبور به خرید (یا خریدهای مکرر) محصولات شما می کند و آنها هر لحظه طبق عادت منتظر تحولات جدید شما هستند.

نقطه خرید

بسته بندی، بسته به محل فروش، زندگی کاملاً جدیدی به خود می گیرد. آیا شما صرفاً یک کسب و کار تجارت الکترونیک هستید یا مشتریان در یک فروشگاه فیزیکی با محصول شما تعامل دارند؟

اگر محصول شما در کنار سایر محصولات در یک فروشگاه مواد غذایی یا فروشگاه های بزرگ زنجیره ایی خرده فروشی قرار می گیرد، بسته بندی خرده فروشی شما باید برای رقابت در جلب توجه مشتریان آماده باشد. تمرکز طراحی بسته بندی شما بر روی ایستادن در میان قفسه های شلوغ با محصولات مشابه است.

فروشگاه های تخصصی یا بوتیک ها ممکن است به کمی رویکرد متفاوت نیاز داشته باشند. در بسیاری از محیط های بوتیک، تجربه به همان اندازه محصولات مهم است. شما می خواهید بسته بندی محصول شما این تجربه را افزایش دهد و در عین حال خریداران دقیق تر را به برند شما جذب کند.

در هر یک از این موارد، بسته بندی شما کاملاً در مورد محصول فوری است. بسته بندی حمل و نقل شما به فروشگاه مهم نیست، تا زمانی که به خوبی علامت گذاری شده باشد و با خیال راحت و بدون آسیب به دست شان برسد و رسیدگی به آن برای کارمندان آسان باشد.

بسته بندی تجارت الکترونیک چالشی کاملاً متفاوت را ارائه می دهد. در حالی که بسته بندی حمل و نقل و برچسب‌گذاری محصول مهم است، نحوه ارسال آن نیز هزینه یکسانی دارد. تمام نکاتی که تاکنون پوشش داده ایم در اینجا نیز صدق می کند.

آیا بسته بندی ایمنی دارد؟ آیا برند و پیام شرکت شما را گسترش می دهد یا تقویت می کند؟ آیا تجربه ای را که مشتریان شما، از مرور وب سایت شما گرفته تا سفارش محصولات شما و باز کردن جعبه محصولاتتان انتظار دارند، برآورده می کند؟

به خاطر داشته باشید، لازم نیست در هیچ یک از موارد فوق زیاده روی کنید. برخی از بهترین بسته‌ه بندی های امروزی فوق العاده ساده و سر راست هستند.به خوبی اندیشیدن در طرح های بسته بندی که تولید میشود منعکس کننده شرکتی است که از آن سرچشمه می گیرند.

ملاحظات بسته بندی سفارشی

قبل از اینکه تمام تلاش خود را برای رنگ های پر جنب و جوش و جعبه های غول پیکر بزرگ به کار گیرید، باید برخی ملاحظات اولیه بسته بندی را بررسی کنید. این شامل بررسی برخی عناصر ضروری، محاسبه هزینه ها و محدود کردن طیف وسیعی از گزینه های بسته بندی موجود است.

اصول اولیه

ما قبلاً تا حدودی هنگام فکر کردن به نوع بسته بندی مورد نیاز محصولاتتان به این موضوع اشاره کرده ایم. اما در اینجا، شما یک قدم جلوتر می روید.

دوام و کارایی بسته بندی دو نقطه شروع اصلی برای طراحی شما هستند. این دو با هم، بوم طراحی را که با آن کار خواهید کرد، تعیین می کنند.

در مرحله بعد، نیازهای حمل و نقل خود را بررسی کنید. آیا برند شما با سفارشات بزرگ و حمل و نقل انبوه که در آن سرعت و مقیاس پذیری بسیار مهم است، سروکار دارد؟ خودکار سازی فرآیند حمل و نقل، از جمله بسته بندی ساده شده که به راحتی قابل مقیاس بندی باشد، احتمالاً بهترین گزینه شماست.

از سوی دیگر، اگر یک کسب و کار بوتیک را اداره می کنید، جایی که برخورد با مشتری و تجربیات منحصر به فرد بخشی از ماموریت برند شماست، مقیاس پذیری کمتر مورد توجه است. در اینجا به شما آزادی بیشتری در نحوه تنظیم بسته بندی مورد استفاده و طرح‌هایی که به کار می برید، داده می شود.

فراتر از آن، هرگونه مُطلقی را که بسته بندی شما نیاز دارد، در نظر بگیرید. این موارد می واند شامل موارد زیر باشد:

  • لایه های بسته بندی چندگانه: ممکن است برای محافظت بیشتر یا ارائه دقیق تر، نیاز به چندین لایه بسته بندی داشته باشید. آیا می‌خواهید عناصر طراحی را به هر لایه اضافه کنید؟ فقط بسته بندی محصول یا ترکیبی از آنها؟ قبل از شروع فرآیند طراحی، نیازهای خود را طرح بندی کنید. بسته بندی بیشتر ممکن است نیازهای طراحی شما را تغییر دهد و به هزینه های کلی شما اضافه کند. قبل از شروع سفارش، در مورد نحوه اندازه‌ه گیری جعبه مطالعه کنید و اندازه ها و ابعاد دقیق جعبه مورد نیاز خود را پیدا کنید.
  • مواد پر کننده: مواد محافظ مانند کاغذ کرافت، پلاستیک حبابدار یا بالشتک های هوا برای محافظت از محصولات شما در طول فرآیند حمل و نقل و تحویل. در حالی که هیچ یک از این مواد، معمولاً مشمول فرآیند طراحی نمی شوند، برند خود و نحوه واکنش مشتریان به آن را در نظر بگیرید.
  • مواد پرکننده تزئینی: این شامل مواد بسته بندی، مانند دستمال کاغذی، نخ، مقوای خرد شده یا کاغذ چروک برای زیبایی بسته بندی دلپذیرتر است. در حالی که این عناصر کمتر در مورد محافظت از یک کالا هستند و به عنوان یک ضربه گیر گاها عمل میکنند، هنوز هم مهم است که ارزیابی کنید که چگونه در طرح کلی شما جای می گیرند. برخی از مواد، مانند مقوای خرد شده، می توانند هم از طرح شما محافظت کنند و هم آن را بهبود بخشند.
  • برچسب گذاری و درج اطلاعات: برچسب گذاری و نحوه چیدمان آن برای تمایز محصولات شما از سایر محصولات موجود در بازار، یک عامل حیاتی در بسته بندی است. البته، هنگام فکر کردن به برچسب ها و مواد بازاریابی چاپی، باید روی متن و تصاویر تمرکز کنید که در زیر به تفصیل به آنها می پردازیم. درج اطلاعات با برچسب متفاوت است زیرا معمولاً قطعات مستقلی مانند یادداشت تشکر، کوپن تخفیف دیجیتال، کارت ویزیت یا سایر اقلام تبلیغاتی وجود دارند. اگر تصمیم به درج آنها دارید، مطمئن شوید که از طرح طراحی شما پیروی می کنند.
  • نوشته: متن نوشتاری بخشی از فرآیند طراحی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر چه نام، لوگو و پیام برند یا محصول شما، حوزه های حیاتی برای بررسی دقیق هستند، توضیحات، دستور العمل ها یا هر عبارت دیگری که ارزش نمایش در بسته بندی شما را دارد نیز اهمیت دارند. مطمئن شوید که آن را دقیقاً همانطور که میخواهید نوشته اید و قبل از رفتن به چاپخانه ویرایش شده است.
  • متن الزامی: مشابه متن، عناصر الزامی نیز به همان اندازه، اگر نه بیشتر، شایسته توجه هستند. این شامل عباراتی است که ممکن است به عنوان بخشی از آنچه می فروشید مورد نیاز باشند. الزامات دولتی، اطلاعات تغذیه ای، مواد تشکیل دهنده، تاریخ انقضا، هشدارهای ایمنی، شناسه های صنعت یا انجمن، بارکدها یا هر اطلاعات دیگری که باید روی بسته بندی شما درج شود، باید در طراحی کلی شما گنجانده شود.
  • تصاویر: این کار نسبتاً ساده است، اما هر تصویری که می خواهید در طراحی خود بگنجانید، باید از قبل مرتب شده باشد. بسته به نحوه ی ارائه تصاویر، با چاپگر، تیم لجستیک یا شریک طراحی خود مشورت کنید تا الزامات فایل و کیفیت تصویر را تعیین کنید. اضافه کردن یک تصویر در کنار جعبه مقوایی از عکاسی محصول یا پیام برند شما، ممکن است با اضافه کردن آن به یک تکه دستمال کاغذی یا ظرف شیشه‌ه ای تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

برندهای برتر، تک تک عناصر را در بسته بندی های سفارشی و طراحی جعبه های خود لحاظ می کنند، از اندازه و وزن جعبه گرفته تا فونت روی برچسب.

گزینه ها و هزینه های بسته بندی

بیایید با آن روبرو شویم، اگر بتوانید آن را تصور کنید، احتمالاً یک جعبه یا کیف یا ظرف دیگری برای محصولات شما وجود دارد، صرف نظر از اینکه طراحی شما چه چیزی را مد نظر دارد. دو سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا با برند شما مطابقت دارد و آیا می تی‌توانید هزینه سفارشی سازی را بپردازید. نکته آخر سه جنبه دارد.

  1. اول، باید هزینه خود بسته‌بندی – جعبه حمل و نقل، کیف کالا، ظرف خود محصول و هرگونه بسته‌بندی اضافی که ممکن است نیاز داشته باشد – را در نظر بگیرید. هرچه طراحی شما پیچیده تر باشد و بسته بندی بیشتری نیاز داشته باشید، احتمالاً هزینه های شما بیشتر خواهد بود. بسته به اینکه شرکت شما در چه مرحله ای از رشد خود است، به ارزیابی اینکه آیا بسته بندی سفارشی ضروری است یا خیر، کمک میکند.

    اگر یک استارتاپ هستید و بودجه بازاریابی شما کم است، از شروع کوچک نگران نباشید. توجه داشته باشید که بسته بندی بسیاری از برندها با رشد و موفقیت بیشتر آنها تکامل می یابد. و توجه به سود و زیان شما به معنای فدا کردن خلاقیت نیست.

    جعبه ها، پاکت ها و بطری های سفارشی می توانند به هزینه های کلی طراحی شما اضافه کنند، اما معمولاً گزینه هایی برای متناسب کردن با بودجه بسته بندی شما وجود دارد و اگر چه ممکن است جالب و منحصر به فرد باشند، اما ممکن است در دراز مدت ارزشش را نداشته باشند. بسته به اینکه برند شما چگونه خود را معرفی می کند، مشتریان شما ممکن است بیشتر به محصول اهمیت دهند تا نحوه بسته بندی آن.

    بسته بندی ساده با کمی سفارشی‌سازی جزئی؛ به برچسب های برند، استیکرها یا درخواست های چاپ ساده فکر کنید. معمولاً برای جلب توجه زیاد کافی است. با رشد برند شما و تلاش برای گسترش پایگاه مشتریان خود، زمان بسیار خوبی برای آزمایش آن است که آیا بسته‌بندی دقیق تر شما را به موفقیت بیشتر می‌رساند یا خیر.
  2. دوم، شما باید هزینه‌ه های حمل و نقل و انبارداری را در نظر بگیرید، به خصوص اگر بخش عمده ای از تجارت شما از معاملات تجارت الکترونیک ناشی می شود. هر چه بسته بندی شما سنگین تر و حجیم تر باشد، هزینه حمل و نقل آن برای شما بیشتر خواهد بود.

    خب، این کمی بدیهی است. با این حال، اگر بسته بندی شما شامل عناصر منحصر به فرد یا با شکل نامناسب باشد، ممکن است بر الزامات حمل و نقل نیز تأثیر بگذارد. همین امر در مورد آنچه ممکن است برای ذخیره مواد شما قبل از خروج از انبار لازم باشد نیز صدق می کند.
  3. در نهایت، باید ارزیابی کنید که آیا بسته بندی شما دارای هر نوع عامل قابلیت استفاده مجدد است یا خیر. این یک ضرورت نیست و بسته بندی هر محصولی قابلیت استفاده مجدد را ندارد، اما اگر می خواهید هزینه بازاریابی شما بیشتر شود، ارزش بررسی دارد.

    شاید واضح ترین مورد این باشد که آیا می توان محصولات شما را در یک پاکت دستی یا با آن فروخت. این پاکتها معمولاً عمر بسیار طولانی دارند و چون لوگوی شما بر روی قرار داد، برند شما نیز همینطور خواهد بود.

    برای جعبه های سفارشی، قضیه کمی متفاوت است. استفاده مجدد از یک جعبه تجارت الکترونیک بیرونی برای حمل و نقل کاملاً مشهود است. بنابراین ممکن است ارزش داشته باشد که حداقل نام و لوگوی شرکت شما در آنجا باشد. با این حال، اگر هر یک از بسته بندی های دیگر شما قابل استفاده مجدد باشند ، به یک جعبه سفارشی فکر کنید که به عنوان یک ظرف یادگاری استفاده می‌شود، می‌تواند ارزش سرمایه گذاری برای جذب بیشتر مصرف کنندگان شما را داشته باشد.

طراحی گرافیکی بسته بندی سفارشی

حالا که جزئیات بسته بندی، هزینه ها و اینکه چه چیزی را باید برندسازی کنید و چه چیزی را نه، مشخص کرده‌اید، وقت آن رسیده که به مرحله طراحی واقعی بروید. هیچ راز واقعی برای یک طراحی برنده وجود ندارد. ساختن چیزی که با برند شما مطابقت داشته باشد، جذابیت گسترده‌ای دارد که هم مشتری هدف شما را محبوب تر کرده و هم مصرف کنندگان جدید را جذب خواهد کرد.

اگر شما یا کسی در تیمتان از دانش طراحی گرافیکی سطح بالایی برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم با یک طراح حرفه‌ای کار کنید. آنها فرآیند را به طور قابل توجهی ساده می کنند و بخش زیادی از کارهای سنگین را برای رسیدن به طراحی درست انجام می هند. کارتن سازی زرین کارتن دارای واحد طراحی مجزا برای فکر و ایده پردازی طرح ها و جلوه های ویژه است که طراحان با تجربه ایی مدیریت این فرایند را به عهده دارند.

الحام بخشی

با این اوصاف، اولین قدم در طراحی گرافیکی بسته بندی شما، یافتن بسته بندی الهام بخش برای بسته‌بندی طرح‌هایتان است.

مشتریان طرفدار پروپاقرص ایجاد تابلو های خلق و خو دار و بروشور یا راهنما برای هر یک از محصولاتتان هستند. آنچه برند شما نشان میدهد را در نظر بگیرید و سپس به دنبال عناصری باشید که با دیدگاه شما مطابقت دارند یا الهام‌بخش آن هستند، سپس به بازار عرضه کنید.

در مجلات، اینترنت یا فروشگاه ها، جستجو کنید تا برندهای دیگری را که درست عمل می کنند و همچنین برندهایی را که اشتباه عمل نموده اند، ارزیابی کنید (بنابراین از انجام اشتباهات مشابه جلوگیری میکند). شما سعی نمی کنید کاری را که دیگران انجام می دهند کپی یا بازآفرینی کنید، بلکه مشترکات موجود در بسته‌بندی موفق را درک می کنید و هویت خود را می سازید.

به رنگ ها، فونت ها و مواد استفاده شده توجه زیادی داشته باشید. بسته بندی رقبای مستقیم خود را بررسی کنید، چه آنهایی که از برند شما بیشتر می فروشند و چه آنهایی که این کار را نمی کنند (یا آنهایی که کیفیت بالاتر و پایین‌تری نسبت به برند شما دارند). آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای متمایز کردن خود در فضای بازار تان انجام دهید؟

در حالت ایده‌آل، هویتی ایجاد خواهید کرد که هم مدرن و هم جاودانه باشد. بسته بندی و پیام رسانی که صرف نظر از فصل، سال یا دوره، همچنان مد روز باقی می ماند. آیا در بخش شما رهبران صنعتی وجود دارند؟ برندهایی که در آزمون زمان، سربلند بیرون آمده‌اند؟ دانستن الهامات طراحی آنها می تواند در آگاه سازی شما مفید باشد.

یافته های خود را به برگه های راهنمای بسته بندی محصول خود اضافه کنید. بگذارید آنها به عنوان یک نقطه مرجع در طول مراحل نهایی طراحی بسته بندی محصول شما باشند.

فرایند طراحی

مرحله نهایی طراحی بسته بندی واقعاً بخش سرگرم کننده است. شما می توانید ایده هایتان را در حال شکل گیری ببینید و قبل از رفتن به چاپخانه و سفارش نوع بسته بندی، ببینید که چگونه به نتیجه می‌رسند.

این مرحله همچنین جایی است که شما امکان پذیری ایده هایتان را ارزیابی می کنید و اینکه آیا قبل از نهایی شدن همه چیز، نیاز به اصلاحاتی وجود دارد یا خیر. چند نکته که باید در نظر بگیرید:

  • آیا طرح واضح است؟ آیا مصرف کنندگان می دانند که محصول چیست، برای کیست یا چه کاری انجام میدهد؟ چقدر سریع آن را خواهند فهمید؟ تخمین زده می شود که مصف کنندگان کمتر از ۲۰ ثانیه برای ارزیابی یک محصول برای خرید وقت می گذارند (در بسیاری از موارد، حتی کمتر). مطمئن شوید که محصول شما در آن بازه زمانی قابل شناسایی است.
  • طرح چگونه نشان داده میشود؟ این میتواند کمی دشوار باشد وقتی همه چیز از طریق صفحه کامپیوتر یا روی کاغذ صاف مشاهده می شود. چه از تیم طراحی شما باشد و چه از طریق دستگاه چاپ یا شرکت جعبه سازی تان، ماکت های فیزیکی ایجاد کنید تا ارزیابی کنید که بسته بندی شما در دنیای واقعی چگونه به نظر خواهد رسید.

    جنبه‌ی دیگر این است که محصول شما چگونه در قفسه‌ی فروشگاه یا هنگام باز شدن جعبه توسط مصرف کنندگان تجارت الکترونیک نمایش داده می شود. برای مورد دوم، بسیار ساده است، ماکت هایی ایجاد کنید و جعبه گشایی آزمایشی خود را انجام دهید. حتی می توانید از آن برای یوتیوب یا پلتفرم هایی نظیر آن، فیلم بگیرید. با فروش محصول در فروشگاه ها، شما شخصاً به آنها سر خواهید زد و ارزیابی خواهید کرد که بسته بندی شما در مقایسه با سایر بسته بندی هایی که در کنار آنها نمایش داده میشود، چگونه به نظر می‌رسد (یا برجسته می‌شود).
  • آیا طراحی انعطاف پذیر است؟ هنگام طراحی جعبه، مهم است که فراتر از کاربرد فوری آن را در نظر بگیرید. بله، شما بسته بندی ای می خواهید که محصول و برند شما را به طور مؤثر در حال حاضر بفروشد. اما آیا در صورت گسترش خط تولید شما نیز این کار را انجام می دهد؟ آیا می توان طرح را به راحتی تغییر داد تا با محیط های مختلف (مثلاً هنگام نمایش همان محصول در یک فروشگاه مواد غذایی و یک بوتیک) سازگار شود؟ شما می خواهید وقتی فرصت های جدید خود را نشان می دهند یا هنگام عرضه یک محصول جدید، انعطاف‌پذیر باشید. لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. می توانید به راحتی با حداقل هزینه و تلاش، آن را تغییر دهید.

نهای کردن طرح

قبل از ارسال به چاپخانه، چند کار نهایی برای رسیدگی وجود دارد. ابتدا، مطمئن شوید که طرح های بسته بندی جدید شما حداقل توسط تیم رهبری و ذینفعان برند شما دیده و ارزیابی شده است.

اما به اینجا بسنده نکنید. آن را با سایر کارمندان یا دوستان یا خانواده ای که هیچ سهمی در برند شما ندارند، به اشتراک بگذارید. در مورد طراحی، برندسازی و پیام رسانی، بازخورد جمع آوری کنید و به هرگونه موضوع یا نگرانی مشترکی که در فیدبک آنها وجود دارد، توجه کنید.

اگر ابزار و زمان کافی دارید، آزمایش یا تحقیق بازار را ترتیب دهید تا نظر واقعی مصرف کنندگانی را که امیدوارید به آنها توجه کنید، دریافت نمایید.

اگر برند و محصول خود را به درستی تثبیت کرده اید، نیازی به نگرانی در مورد تغییرات عمده فروشی ندارید. فقط مطمئن شوید که تعریف ها و انتقادات را به یک اندازه بپذیرید و با ذهنی باز به هرگونه تغییر احتمالی نزدیک گردید و مطمئن شوید که این همان چیزی است که می خواهید. وقتی طرح بسته بندی شما نهایی شد، تغییر همه چیز از پایه می‌تواند بسیار گران تمام شود.

نگاهی به آینده طراحی بسته بندی

تبریک! طراحی بسته بندی برجسته محصول شما تکمیل شده است. پس از رعایت کلیه موارد باید منتظر اتفاقات خوب کسب و کارتان باشید. این یک دستاورد بزرگ میتواند باشد که برند های بزرگ گذشته در امروز به آن رسیده اند، همچنان به فکر جایگاه بهتر در آینده شان هستند که از فرآیند طراحی عبور میکند و ثمره زحمات خود را در قفسه‌های فروشگاه، انبارهای خود و با زیان زد مردم شدن ببینید.

حتی اگر پروژه طراحی اولیه شما کامل شده باشد، این بدان معنا نیست که فرآیند طراحی تکمیل شده است. برند های بزرگ دائماً در حال ارزیابی هر جنبه ای از کسب و کار خود، از جمله بسته بندی شان هستند. شرایط بازار هرگز ثابت نیست و بسته بندی محصول شما نیز نباید ثابت باشد.

در هر جدول زمانی که برای برند شما بهترین عملکرد را دارد (یا طبق آنچه بازار شما دیکته می کند)، مرتباً شرایط زیر را در مورد بسته بندی خود ارزیابی کنید:

  • آیا انتظارات را برآورده می کند؟
  • آیا مصرف کنندگان هنوز به آن واکنش نشان می دهند؟
  • آیا رقبای جدید و طرح های طراحی نو وارد بازار شده اند؟
  • آیا شرایط بازار جدیدی برای بهره برداری وجود دارد؟
  • آیا بهبودهای فیزیکی، ساده سازی، کالیبراسیون مجدد، به روزرسانی لازم است؟
  • آیا متن باید اضافه شود؟ آیا می‌توان متن را حذف کرد؟
  • آیا شرایط داخلی برند وجود دارد که نیاز به بروزرسانی داشته باشد (حذف یک محصول، اضافه کردن یک محصول، تغییر در متن، یا لوگو یا پیام رسانی جدید)؟

بهترین طرح های بسته بندی، طرح هایی هستند که با زمانه همگام باشند و با برندی که نماینده آن است و مصرف کنندگانی که سعی در جذب آنها دارد، هماهنگ باشند.

نتیجه گیری

طراحی بسته بندی در این مقاله با دید ترسیم و تاثیر با فرایند رشد انجام شده است. طراحی جعبه یا هر نوع بسته بندی دیگر میتواند از یک نقطه شروع شود و نمودار رشد به نسبت موضوعاتی که گفته شد با دید گسترده ایی که از این ساختار برایتان شکل گرفته است میتوانید هدف تان را مشخص کنید. بسته بندی چنیدن وظیفه دارد که اگر همه آنها را با درصد بالای پوشش دهد بیشتر به تاثیر برجسته بود بسته بندی پی خواهید برد.

شرکت zarincarton در کنار فعالیت عمیق خود در زمینه تولید انواع کارتن و جعبه بسته بندی مقوایی چاپ دار در پی کشف بهترین بسته بندی های ارزان قیمت شیک می باشد. شما میتوانید اگر هم هیچ خرید یا سفارشی ندارید با یک تماس از کارشناسان با تجربه ما، مشاوره انتخاب صحیح بسته بندی را داشته باشید.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

console.log("\u06a9\u0648\u06a9\u06cc ut_visitor_id \u067e\u06cc\u062f\u0627 \u0646\u0634\u062f\u060c \u0645\u0646\u062a\u0638\u0631 \u062a\u0646\u0638\u06cc\u0645 \u062a\u0648\u0633\u0637 ut-push.js", "");