نوآوری در بسته بندی های جهان چگونه رکورد شکست؟

نوآوری در بسته بندی های جهان

نوآوری در بسته بندی های جهان میتواند یکی از تیترهای چالش برانگیز در زمینه بسته بندی باشد که توصیه میکنیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

با پیشرفت صنعت بسته بندی های جهان، توقع مردم از جعبه های تولید شده بالا رفت. قرن بیستم اوج ترقی این صنعت بود که انواع پک های مدرن و جدید راهی بازار شدند.

 طراحان و تولیدکنندگان بسته بندی، اطلاعات خود را به روز کرده و آنها را در تولید انواع جعبه و کارتن بکار می بردند و همچنین از ایده های نو و خلاقانه خود نیز استفاده کرده و بسته بندی هایی با متدهای روز دنیا به بازار عرضه می کنند.

 برندهای مطرح جهان، تمرکز و دقت بیشتری در تهیه جعبه محصولاتشان به خرج دادند، زیرا به این نتیجه رسیدند که مشتری در اولین نگاه پک محصول را می بیند و سپس اقدام به خرید می نماید، پس با بکارگیری ایده های خلاقانه در تهیه جعبه، آنها را متمایز و خاص کردند تا بتوانند جایگاه خوبی در میان مشتریان پیدا کنند.

بسته بندی چیست و چرا یکی از نیازهای مهم کالاهاست؟

نوآوری در بسته بندی های جهان یکی از ترفندهای فروش بیشتر محصولات میباشد که برندهای معتبر و معروف جهان از آن استفاده میکنند.

بسته بندی پوششی است که محصول را درون آن قرار داده و سپس عرضه می کنند، محصول بدون بسته بندی در طی مسیر ارائه آسیب می بیند و سالم به دست متقاضی نمی رسد بنابراین گذاشتن محصول در یک پک، جهت عرضه بهتر آن می باشد.

علاوه بر پوشش، یک بسته بندی خوب می تواند مانند یک فروشنده خاموش عمل کرده و محصول را به مشتریان تبلیغ نماید و با جلوه ی زیبایی که نمایش می دهد آمار فروش را بالا ببرد.

بسته بندی محصولات یکی از رکن های اصلی عرضه انواع کالاها می باشد که با اهمیت دادن به آن، محصول هر تولیدکننده جایگاه خوبی در بازارهای داخلی و خارجی پیدا خواهد کرد.

انواع بسته بندی

بسته بندی ها انواع مختلف و متنوعی دارند که صاحب هر محصول با نظر خود و نوع کالایی که دارد، آنها را انتخاب می کند. این پک ها شامل بسته بندی های فلزی، پلاستیکی، شیشه ای، کارتنی و مقوایی می شوند.

امروزه با توجه به اهمیت داشتن محیط زیست، مردم بسته بندی هایی را انتخاب می کنند که به طبیعت آسیب نرسانند، و این به گونه ای نوآوری در بسته بندی های جهان محسوب میشود که مناسب ترین نوع آنها، تولید جعبه های کارتنی و مقوایی است.

مرتبط بخوانید: قیمت و خرید انواع بسته بندی های مقوایی

چاپ روی این بسته بندی ها به خوبی انجام می شود، حمل و نقل آنها آسان بوده و شکل پذیر هستند که همین امر سبب می شود در اشکال و نمونه های مختلف مانند کیبوردی، کشویی، تلسکوپی، چهاردرب و انواع خاص دیگر تولید گردند، تمامی این ویژگی ها باعث شده اکثر صاحبان محصولات به سمت این پک ها رفته و از آنها در بسته بندی کالاهایشان استفاده کنند.

بسته بندی های معروف جهان

نوآوری در بسته بندی های جهان راز فروش برندهایی است که سالیان سال در دل مخاطبان جا باز کرده اند. سرمایه گذاران این حوزه میدانند که خلاقیت و ایجاد طراحی های منحصر به فرد تا چه اندازه میتواند روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.

برخی برندهای معروف جهان، جالب ترین بسته بندی ها را برای محصولاتشان تهیه و ارائه می کنند که با این روش توانسته اند مشتریان بیشتری جذب نمایند. در ادامه چند نمونه از این برندها را نام می بریم:

برند ادکلن شنل: این برند به بسته بندی محصولاتش اهمیت زیادی می دهد تا آنجا که در وب سایتش صفحه ای جهت بسته بندی سفارشات مشتریان اختصاص داده است و با گرفتن نظرات مخاطبان و اعمال آنها در بسته بندی هایش جایگاه بهتری در میان مشتریان پیدا کرده است.

جعبه ادکلن شنل

جعبه های سیاه و سفید محصولات این شرکت هر فرد را به یاد ظرافت و سادگی می اندازد که کوکو شنل با ارائه آن دنیای مد را متحول کرد.

جعبه شنل آنقدر جذاب بوده و طرفداران زیادی دارد که حتی آنها را در بازار به صورت جعبه دست دوم به فروش می رسانند.

بسته بندی آمازون: آمازون یکی از کمپانی های بزرگ در خرید و فروش محصولات به صورت آنلاین است. برخلاف بسته بندی های برندهای معروف که از سالیان گذشته وجود داشته و جایگاه خود را در میان مشتریان پیدا کرده اند، عمر پک های آمازون زیاد نیست ولی با این عمر اندک، در کشورهای آمریکایی، اروپایی و برخی کشورهای آسیایی به وفور دیده می شوند.

بسته بندی محصولات آمازون

این جعبه ها با طرح خاص یک لبخند، یکی از پر مخاطب ترین باکس ها به شمار می آیند. این بسته بندی با طرح خاصی که دارد در میان مردم شناخته شد و با دیدن آن هر فرد متوجه می شود که پک متعلق به شرکت آمازون می باشد.

جعبه های این شرکت تنها با طراحی یک لبخند ساده توانسته اند در میان مردم جا باز کرده و شناخته شوند که این امر نشان می دهد گاهی طراحی های ساده بر روی بسته بندی، که گویای حرف یا شعاری هستند می توانند جایگاه خوبی در بین مشتریان پیدا کنند.

جعبه شیرینی ماکارون لادوره: لادوره یکی از شیرینی فروشی های معروف فرانسه است که بخاطر تولید شیرینی ماکارون خوشمزه اش، معروف شده است.

جعبه شیرینی ماکارون لادوره

لادوره، ماکارون های خوشمزه و پاستیلی رنگ خود را در جعبه های شیک و زیبا ارائه می کند. این برند نیز به بسته بندی محصولش اهمیت داده و در این زمینه با هنرمندان و طراحان مشهور بسته بندی برای توسعه و به روز کردن جعبه های خود همکاری می کند.

اگر چه جعبه های لادوره ظاهر سنتی قبل را ندارند ولی مشتری با دیدن رنگ های خاص سبز و صورتی که در گذشته نیز بر روی جعبه استفاده میشد متوجه برند این شرکت شده و حس خوشمزگی را احساس کرده و ماکارون ها را خریداری می کنند.

جعبه های غذای مک دونالد: شرکت مک دونالد یکی از بزرگترین فست فودها می باشد که در اکثر کشورها دارای شعب متعددی است.

این شرکت جعبه های جدیدی با نام جعبه های شاد تولید کرده که مشتریان را به دوران کودکی و تجربه فراموش نشدنی لذت خوردن فست فود می برد.

قوس های طلایی دسته و رنگ قرمز روشن جعبه به مخاطب حس داشتن یک اسباب بازی را می دهد و او را به وجد می آورد.

جعبه های غذای مک دونالد

جعبه های مک دونالد به نحوی تولید شده اند که با دیدن آنها در هر کجای دنیا، از طراحی و شکل جعبه فوراً متوجه محصول درون آن که فست فود مک دونالد است خواهید شد.

برندی که با سابقه ای بیش از ۴۰ سال و ایجاد تغییر در ظاهر بسته بندی هایش، هنوز هم نزد مشتریان محبوب و شناخته شده است.

چند نمونه از برندهای معروف دنیا را برایتان مثال زدیم و گفتیم که چگونه با تهیه بسته بندی ای خاص، محصولشان را چندین برابر محبوب کرده اند، آنها سه اصل را سرلوحه کار خود در ارائه محصول قرار داده اند:

  • بها دادن به بسته بندی محصول و انتخاب پک متناسب با آن
  • طراحی منحصر به فرد و خلاقانه بسته بندی
  • استفاده از تجربیات مشتریان و بکارگیری آنها در تهیه بسته بندی

با رعایت این اصول هر برندی می تواند جایگاه خوبی در میان مشتریان پیدا کند.

چالشی که تولید کنندگان را مجبور به ساخت جعبه های بهتر کرد!

  در بیشتر کشورها یک چالش به تازگی بسیار ترند شده و آن چالش unboxing یا همان باز کردن جعبه می باشد. به این صورت که افراد بعد از خرید محصول آن را در مقابل دوربین و در شبکه های اجتماعی باز می کنند.

اکثر تولید کنندگان به این نتیجه رسیدند که در هنگام باز کردن جعبه، شکل و ظاهر پک بیشتر از محصول به چشم مخاطبان می آید، به همین دلیل بیشتر این تولیدکنندگان دقت بیشتری در تهیه بسته بندی محصولاتشان کرده و پک های زیباتری تهیه نمودند.

برای مثال اگر در یوتیوب جعبه گشایی (unboxing) اپل را سرچ کنید با سیل عظیمی از ویدیوهای زیبا همراه با تجربیات مشتریان روبه رو خواهید شد.

شرکت اپل علاوه بر کیفیت محصولاتش به بسته بندی آنها نیز اهمیت زیادی می دهد. جعبه سفید شفاف همراه با لوگوی مشکی اپل و تصاویر محصول با وضوح بالا به مشتریان این امکان را می دهد که حتی قبل از باز کردن بسته بندی، محصول درونش را به صورت دو بعدی مشاهده کنند و این خود به تنهایی سبب جذابیت بیشتر برند اپل شده است.

هر تولید کننده می تواند با استفاده از ایده های جدید بسته بندی، پک خود را منحصر به فرد کرده و تبدیل به یک برندینگ بزرگ و شناخته شده شود. بسته بندی خاص در قفسه های فروشگاه بیشتر به چشم مخاطبان آمده و برایشان جذابیت بیشتری دارد.

چاپ و طراحی خلاقانه بسته بندی

مهم ترین نکته در موفقیت برندهای معروف استفاده از چاپ و طراحی خلاقانه بر روی بسته بندی می باشد. بکارگیری رنگ و طرحی که تا همیشه مختص به یک برند بوده و با آن توسط مشتریان شناخته می شود.

البته با گذشت زمان برندهای موفق پک های خود را آپدیت می کنند و طرح های جدیدی به کار می برند ولی اکثرا، یک رنگ و طرح را که از گذشته بر روی جعبه هایشان بوده همچنان استفاده می کنند.

هر تولیدکننده که می خواهد کار و کسب خود را گسترش داده و پیشرفت کند و قصد خرید بسته بندی را دارد می تواند هنگام سفارش جعبه بسته بندی، با مشورت گرفتن از طراحان شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی، ایده های جدیدی را بر روی پک های خود اجرا کند.

ایده هایی که مطابق با نوع محصول بوده و سبب جذاب شدن بسته بندی ها شوند، با انتخاب یک پک محکم همراه با طراحی و چاپ مدرن می تواند در میان رقبا موفق تر شود و مشتریان از محصولش استقبال کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *