جعبه مقوایی پیچ صنعتی و کارتن بسته بندی انواع پیج

جعبه مقوایی پیچ صنعتی

جعبه مقوایی پیچ صنعتی چیست؟ موضوع بحث این مقاله است. پیچ و جعبه مقوایی آن در نگاه اول ممکن است برایتان در دسته لوازم بسیار ساده قرار گیرند. اما با کمی دقت به محیط اطراف خود، علاوه بر اینکه متوجه خواهید شد بسیاری از وسایل اطراف شما بدون پیچ، هرگز به وجود نمی آمدند و به دلیل ترکیبات اولیه متفاوتی که دارند و احتمال اینکه اگر در یک ظرف با هم مخلوط شوند، استحکام اتصلالشان کاهش پیدا کرده یا ممکن است زنگ بزنند، در نتیجه به خرید و سفارش جعبه مقوایی پیچ صنعتی دقیق تر نگاه خواهید کرد.

برای انواع پیچ های موجود در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان، خودروسازی، پالایشگاه ها، ساخت دستگاه های صنعتی و غیره جعبه های مقوایی جدا و مخصوصی طراحی شده که با خواندن این مقاله می توانید با آنها آشنا و در آخر تصمیم بگیرید که آیا جعبه های مقوایی پیچ برایتان سودمند هستند یا خیر!

جعبه مقوایی پیچ صنعتی و انواع آن

پیچ، استوانه ای است که به‌دلیل شیار های مارپیچی که اطرافش را احاطه کرده، راحت تر می‌تواند اتصالات دائمی یا غیر دائمی در صنایع مختلف را انجام دهد. امروزه هدف از تولید جعبه های مقوایی پیچ علاوه بر محافظت از پیچ ها در برابر رطوبت و آب، نگهداری صحیح، سهولت در حمل و نقل، موارد دیگری همچون طراحی جعبه برای بازاریابی و تبلیغ برند نیز بسیار موثر می‌باشد.

انواع مدل جعبه مقوایی پیچ عبارتند از:

  • درب دارویی ته قفلی: درب این نوع جعبه ها مانند جعبه دارویی به بدنه آن متصل و از قسمت بالای جعبه، باز و بسته می شود. ته قفلی بودن این جعبه، از افتادن پیچ ها از زیر جعبه جلوگیری می کند، زیرا به سادگی باز نمی شود. در این مدل اگر در جابجایی مراقبت به عمل نیاید و جعبه سروته شود حتمال دارد به علت جاذبه و سنگین بودن کالا درون آن، درب جعبه باز گردد.
  • دو درب دارویی: در این مدل، درب دو طرف جعبه شبیه به هم میباشد و یکی از کم کاربردترین ها میباشد. زیرا احتمال باز شدن قسمت پایینی جعبه در زمان حمل و نقل بسیار است.
  • کشویی: جدید ترین نوع بسته بندی، جعبه کشویی است که علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل داشتن ۲ قطعه در ساختار خود به طوری که یکی در دیگری چفت می شود، قدرت محافظت عالی دارد. میتوان گفت این مدل بی دردسر ترین مدل جعبه مقوایی پیچ صنعتی است زیرا تا قسمت کشویی جعبه بیرون کشیده نشود امکان دسترسی به پیچها وجود ندارد.

کارتن بسته بندی پیچ صنعتی

به این کارتنها در صنعت کارتن سازی، کارتن مادر یا کارتن چهار درب گفته میشود. نحوه باز و بسته شدن این کارتن به شکلی است که پیچ ها به راحتی داخل آن قرار گرفته و می توان درب آنرا با روش های مختلف مانند چسب یا بند های مخصوص صنعتی مثل تسمه بست.

در صورت درخواست مشتری و نیاز او برای قرار دادن تعدادی جعبه ی مقوایی پیچ در یک بسته بندی، کارتن مادر تنها راه حل است، زیرا علاوه بر قابلیت طراحی در ابعاد بزرگتر، مقاومت بالایی در حمل و نقل آنها در تعداد بسیار را نیز دارد.

جنس جعبه مقوایی پیچ

جعبه مقوایی پیچ، به یک جعبه بسته بندیِ مقاوم و استانداردی گفته می شود که در آن تعداد زیادی پیچ ( ۱۰۰ تا ۵۰۰ عدد) قرار داده می شود. اگر چه جعبه مقوایی برخلاف کارتن دارای لایه های متعددی نیست، اما می توان برای تولید آن از مقواهای متفاوتی که انواع مختلفی دارند و هریک به نوبه خود روند حمل نقل یا نگهداری از پیچ ها را تسهیل می بخشند، استفاده کرد، که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  • مقوای ایندر برد

بهترین نوع مقوا برای تولید جعبه مقوای پیچ، ایندربرد است. مقوای ایندربرد، یک مقوای سخت ( استخوانی) با سطحی سفید و براق است که برای بسته بندی هر تعداد پیچی بهترین راه حل است. به علاوه با استفاده از این مقوا می‌توانید از هر دو طراحی صنعتی و فانتزی برروی جعبه استفاده و ظاهر شکیل تری برای آن فراهم کنید.

  • مقوای پشت طوسی

از مقوا پشت طوسی در صنعت تولید جعبه های مقوایی پیچ صنعتی، کمتر استفاده می شود، زیرا دارای بافت نرم تری به نسبت ایندربرد است و گاها باعث دفرمه شدن جعبه و در نتیجه پاره شدن آنها در حمل و نقل میگردد. اگر از گرماژ نسبتا بالایی در این نوع جنس مقوا استفاده کرد میتوان به عنوان گزینه دوم در نظر گرفت.

دو مورد گفته شده در بالا برای بسته بندی جعبه مقوایی پیچ در سایز کوچک است. اما برای انتخاب جنس کارتنهای بزرگتر باید از کارتن های سه لایه یا پنج لایه استفاده نمود. در نظر داشته باشید در مواقعی خاص دیده شده تولید کننده محترم پیچ صنعتی در سایز متوسط پیچها را به صورت فله در کارتن سینگل فیس به ابعاد طول و عرض ۲۰*۱۵ در ارتفاع ۸ قرار داده است.

کارتن بسته بندی پیچ صنعتی

تکنیک چاپ در بسته بندی پیچ

طراح رو جعبه و یا طراحی گرافیکی چاپ شده روی جعبه اهمیت های بسیاری در حال و آینده خواهد داشته و خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است برای برندینگ و فروش بیشتر علاوه بر سفارش یک جعبه مقوایی متناسب با وزن پیچ، از خدمات طراحی و نقش و نگار های گرافیکی نیز برروی آن استفاده کنید.

از آنجایی که پیچ عضو خانواده ی بسیار بزرگی است، شما می‌توانید در طراحی آن از دو شیوه طراحی صنعتی و فانتزی برای نشان دادن هر چیزی استفاده کنید. در طراحی صنعتی، طرح ها جِدی تر و بیشتر برای معرفی پیچ ها با کمک درج اطلاعات دقیق آنها برروی جعبه می‌باشند، در مقابل در طراحی فانتزی می توانید با انتخاب طیف رنگی مختلف و متن های مدرن تر طرح منحصر به فرد تری داشته باشید.

در بحث چاپ جعبه مقوایی پیچ تنها از یک تکنیک چاپی استفاده می شود که آن هم چاپ افست می باشد و مستقیماً روی خود مقوا انجام می گیرد. با چاپ افست می‌توان از هر تعداد طیف رنگی به شکل نامحدود، برروی جعبه مقوایی استفاده و در نتیجه طراحی خوش رنگ و لعاب تری دریافت کرد، زیرا ظرافت چاپی در این روش بسیار زیاد است.

از دیگر تکنیک های چاپی می‌توان به چاپ دیجیتال اشاره کرد که به چاپ فوری نیز معروف است. اما مقرون به صرفه نیست و فقط برای چاپ جعبه در تعداد کم کاربرد دارد.

از چاپ فلکسو نیز به دلیل هزینه پایین در صنعت بسته بندی برای کارتنهای مادر یا همان چهاردربها بسیار استفاده می شود. نا گفته نماند برای کارتن های بزرگ که جعبه کوچک را باید در خود جایی دهند از کارتن لمینتی هم استفاده میشود.

به یاد داشته باشید، در کنار چاپ افست خدمات چاپ همچون سلفون، طلا کوب، برجسته سازی و امکان یووی و ورنی شدن جعبه نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی جعبه بسته بندی پیچ خود استفاده کنید.

خرید و سفارش جعبه یا کارتن پیچ

برای خرید و سفارش جعبه بسته بندی پیچ علاوه بر ابعاد، نوع مقوا، تعداد تیراژ، نوع چاپ و گرماژ مقوا باید به موارد دیگری نیز دقت کنید.

  • مدل جعبه

تقریبا همیشه مدل جعبه بسته بندی پس از تایید مشتری برش داده می‌شود تا هزینه برش و قالب برای تیراژ بالا گران نشود.

  • طرح چاپی

بهتر است برای برندینگ و فروش بیشتر برای طراحی جعبه بسته بندی پیچ با اشخاص گرافیست مشورت کنید و سپس تصمیم بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به شما بگوییم کدام جعبه و کارتن بسته بندی مقوایی و همچنین تکنیک چاپی برای تولید جعبه مقوایی پیچ صنعتی مناسب و بهترین است و به چه موضوعاتی باید قبل از ثبت خرید و سفارش و محاسبه قیمت آن توجه کنید. در صورت نیاز وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید یا پیام خود را قسمت دیدگاه بگذارید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *