بسته بندی آجیل از جنس کارتن و مقوا

کارتن بسته بندی آجیل

بسته بندی آجیل از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به مخلوطی از مغز ها و میوه های خشک شده گفته میشود که با توجه سلیقه افراد، ترکیب درونی آن تغییر میکند. آجیل‌ها به دلیل ریز جثه بودنشان خیلی سریع پخش میشوند و لازم است آن ها را درون بسته‌بندی های مختلفی همانند مقوایی و یا کارتنی قرار داد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کارتن بسته بندی آجیل آشنا کنیم.

جعبه بسته بندی آجیل

آجیل ها شهرت بی نظیری در سراسر جهان دارند که این شهرت تنها به دلیل طعم خوشمزه و لذیذ آن نیست و به سبب مغزی بودن و داشتن ویتامین هاییست که دارا میباشد. این خوراکی های خوشمزه از زیر دسته های خشکبار میباشند و برای مجالس مختلف از جمله مهمانی ها و اعیاد و شب یلدا و… استفاده زیادی دارد.

از آنجایی که آجیل ها از دسته مواد غذایی بوده، بهتر است درون یک بسته بندی مناسب قرار بگیرند تا از ورود هر نوع آفت و میکروب و حشرات و آلودگی های ناشی از محیط اطرافش در امان باشند.

جعبه بسته بندی آجیل را میتوان به ۲ روش بسته بندی کارتنی، مقوایی و نایلونی اعمال کرد که به دلیل جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست بهتر است از بسته‌بندی های پلاستیکی استفاده نشود و به جای آن از کاغذی که قابلیت بازیافت شدن را دارند و کمترین ضرر را به محیط زیست دارند، بهره نمود.

بسته بندی کارتنی و مقوایی آجیل در مدل های متعددی مانند: جعبه کیبوردی، کارتن دسته دار، پنجره ای ( طلق دار )، ساده، کادویی، استند کارتن، کرافت، تک نفره، چند نفره، هارد باکس، جعبه کشویی و.. تولید میشوند که در ادامه به انواع مدل های آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید : جعبه بسته بندی پسته چگونه تولید میگردد؟

جعبه آجیل پنجره ای

جعبه بسته بندی آجیل طلقی یا همان پنجره دار همان گونه که از نامش پیداست، به گونه ای طراحی میگیردد که بدون دخالت دست بتوان محصول درون جعبه بسته بندی را مشاهده نمود؛ همین امر سبب میشود که مشتری پس از مشاهده داخل جعبه و اطمینان پیدا کردن از کیفیت محصول، به این نتیجه برسد که این کالا، محصول مناسبی است و آن را خریداری میکند. معمولا بسته بندی های طلق دار و یا به اصطلاح بسته‌بندی پنجره ای را با کاغذ های کرافت تولید میکنند که در کنار زیبایی و ساده بودن، قابلیت بازیافت شدن نیز را دارند.

کارتن آجیل کادویی

به هنگام دید و بازدیدها و مهمانی های خاص مانند شب چله (شب یلدا)، عید نوروز و… معمولا برای قدردانی و دست خالی نرفتن به مراسم مهمانی، اصولا شیرینی، شکلات، شربت، آجیل، میوه و از این قبیل موارد میبرند که نشان از قدردانی کردن از میزبان میباشد. همانطور که شیرینی و شکلات دارای جعبه های کادویی و شیک و مجلسی هستند، آجیل نیز از این جعبه ها دارد. جعبه آجیل کادویی دارای طراحی و مدل زیبایی هستند که برای کادو دادن بسیار مناسب و ارزشمند میباشد. کارتن آجیل کادویی را میتوان در انواع طلق دار، ساده، چاپ دار و یا بدون چاپ و در ابعاد مختلف مشاهده کرد.

بسته بندی آجیل با کاغذ کرافت

مقوای کرافت از کاغذ های دوستدار محیط زیست بوده و استفاده از آن برای محصولات، حس نوستالژی و خاک و طبیعت را القا میکند، چرا که این مقوا از رنگ طبیعی درخت بوده و بهترین کاغذ برای مواد غذایی حساس میباشد. از آنجایی که هزینه آجیل در کشور عزیزمان کمی بالاست و مصرف آن بین افراد کم شده، کارتن بسته بندی آجیل با کاغذ کرافت گزینه خوب و مناسبی برای مواقعی است که قصد داریم از آن به اندازه کمی خرید کنیم. البته صحبتمان به این منظور نیست که بسته بندی با کاغذ کرافت را میتوان فقط به صورت فله ای فروخت، بلکه میتوان در جعبه های بسته‌بندی نیز از کاغذ کرافت استفاده کرد.

مرتبط بخوانید: انواع جعبه بسته بندی میوه خشک

بسته‌بندی‌ آجیل هارد باکس

جعبه بسته بندی هارد باکس از زیباترین و ارزشمند ترین بسته بندی های آجیل به شمار میرود که اصولا برای مواردی مانند هدیه دادن در مناسبت های خاص میتوان از آن بهره برد؛ به علاوه این قابلیت را دارد که به عنوان ظرف آجیل آن را به کاربرد و دیگر لازم به خالی کردن آن درون محیط شیشه ای نداشته باشد.

کارتن بسته بندی آجیل کشویی

جعبه های کشویی و یا به اصطلاح جعبه کبریتی همان گونه که از نامشان پیداست، باز و بسته شدنشان مانند کشو و قوطی کبریت است که برای مواردی مانند جعبه جواهرات، جعبه کادویی، جعبه خوراکی و… مورد استفاده قرار داد. مدل های گوناگونی برای بسته شدن آن وجود دارد که میتوان آن ها را با استفاده از روبان و یا قفلی کردن جعبه با استفاده از مقوای خود کارتن، برایشان محافظ قرار داد. در این جعبه های کبریتی میتوان آجیل را درونشان قرار داد.

این نوع جعبه آجیل را میتوان به ۲ صورت منقسم دار( تقسیم کننده) و ساده تولید کرد. در حالت منقسم، اگر تصور کنیم درون بسته بندی از ۲ نوع مخلوط آجیل قرار داشته باشد، با استفاده از منقسم میتوان بین آنها فاصله انداخت تا با یکدیگر مخلوط نشوند؛ همچنین دیده شده که برای جعبه های بسته بندی پسته از منقسم استفاده میکنند که یک قسمت از آن را پسته قرار میدهند و قسمت دیگر را برای پوست پسته خالی میگذارند؛ (البته این شرط نیست و میتوان در این حالت به صورت سلیقه ای اقدام کرد)

مدل دوم جعبه کبریتی بسیار ساده بوده و همانند کشو میتوان آن را به بیرون و داخل هدایت کرد. در این طرح میتوان به صورت دلخواه از هر طعم آجیل به سلیقه خودتان چیدمان کنید. مانند جعبه ای که فقط درون آن از پسته و یا فقط از بادام به کار گرفته شده باشد.

خواندنی ها: بررسی استاندارد های بسته بندی انواع مواد غذایی

نکات مهم در طراحی جعبه آجیل

طرح روی جعبه کارتن آجیل بهتر است با محصول درونی آن مطابقت داشته باشد و قوانین بین المللی و داخلی را رعایت کند. رعایت این نکات علاوه بر تضمین کیفیت بسته بندی باعث انتقال حس خوب مشتریان بر کالایتان تان خواهد شد و سبب میشود به خرید محصول بیشتر ترغیب شوند. هر مقدار در طراحی بسته بندی سلیقه به خرج دهید، جذب بیشتری از مشتریان خارجی و داخلی خواهید داشت.

دانستنی ها: سفارش کارتن و بسته بندی و نکات قبل از خرید

توجه داشته باشید که رعایت کردن و هماهنگ کردن طرح روی بسته‌ بندی با محصول درونی آن باید به گونه ای باشد که با یکدیگر یکسان و بیشترین شباهت را داشته باشند.

سوالات متداول

۱- تهیه جعبه کارتن آجیل چه مزایایی داره؟

بسته بندی های کارتنی و مقوایی قابلیت چاپ و انجام خدمات چاپ که زیبایی بسته بندی را چندبرابر میکند، همچنین بازیافت ورق های کارتنی و مقوایی بسیار بهتر و مناسبتر از پلاستیک است و به راحتی تجزیه خواهند شد.

۲- کاغذ داخلی جعبه آجیل از چه ورقی است؟

معمولا این کاغذ را از نوع ورق ایندربرد به کار میگیرند که بهداشتی میباشد.

۳- قیمت بسته بندی مقوایی آجیل چقدره؟

هزینه آن با توجه به مواردی هم چون ابعاد، تیراژ و نوع چاپ و نوع خدمات چاپی که درخواست میکنید، تعیین میشود.

سخن پایانی

شرکت زرین کارتن همواره آماده است به شما همراهان عزیز و گرامی کمک کند تا از جعبه ها و بسته بندی های زیبایی بهره بگیرید و در بازار کاریتان موفق باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از صفحه تماس با ما، با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *