جعبه کیبوردی (لپ تاپی) با کرافت، مقوا، کارتن چاپ دار

جعبه کیبوردی مقوایی

جعبه کیبوردی از دسته بسته بندی های زیبایی به شمار میرود که مورد پسند اکثر مردم میباشد. برای یک بسته بندی زیبا و منظم باید مدل مناسبی را در نظر بگیرید که با استانداردهای محصول مورد نظرتان مطابقت داشته باشد و با توجه به وزن محصول، مقوایی و یا کارتنی بودن جعبه، میتوانید انتخاب کنید که چه نوع ضخامتی برای محصول مورد نظرتان ایده آل تر است.

انواع مدل های جعبه ائم از: کیبوردی، هارد باکس، چهار درب، زیره رویه(تلسکوپی)، درب دارویی، ته قفلی و… تقسیم میشوند که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره جعبه کیبوردی در اختیارتان قرار دهیم و شما را با موارد استفاده از این مدل جعبه آشنا کرده و کمی به اطلاع عمومیتان در زمینه جعبه و کارتن های کیبوردی اضافه نماییم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

جعبه کیبوردی

کیبوردی یک نوع مدل جعبه میباشد که معمولا به دلیل جلوه زیبا و منظمی که دارد می توان گفت از پر طرفدار ترین جعبه ها در صنعت کارتن و جعبه سازی می باشد.

یکی دیگر از نام هایی که به آن داده شده جعبه لپ تاپی است، این نام به این دلیل گذاشته شده که مانند لپ تاپ برای باز و بسته شدن  تا می‌شوند و با دو زبانه ای که در اطراف درب جعبه قرار گرفته باعث قفل و یا به اصطلاح چفت شدن آن می شود که در نوع برای آن دستگیره هم تعبیه میشود.

کارتن کیبوردی دسته دار
کارتن کیبوردی دسته دار

از خصوصیات بارز این جعبه ها که می‌توان به آن اشاره کرد، اطمینان در ارسال کالا به مشتری است و این امر برای افرادی که آنلاین شاپ (فروشگاه اینترنتی) دارند گزینه کاملا مناسبی میباشد، چرا که جعبه های کیبوردی به سمت داخل قفل می‌شوند و برای پلمپ ماندنشان مانند سایر جعبه ها نیازی به چسباندن ندارند و با یک لیبل میتوان این امر را پوشش داد.

جعبه های کیبوردی به دو نوع : مقوایی و کارتنی تولید می شوند.

مقایسه جعبه کیبوردی مقوایی و کارتنی
  • جعبه های مقوایی از یک لایه تشکیل شده اند که برای کالاهایی با وزن های کم، مناسب است. مقواهای گوناگونی برای ساخت آن در نظر گرفته میشه که میتوان از کاربردی ترین آنها به کرافت، ایندربرد و پشت طوسی اشاره کرد در نوع متریال از چاپ افست استفاده میشود. جعیه های کیبوردی کرافت معمولا حس طبیعت و نوستالژیکی خاصی به مشتری منتقل میکنند و این سبک طرفداران زیادی برای خود در بر گرفته است. شاید جالب باشد بدانید که کاغذ به طور طبیعی دارای رنگ قهوه ای است و کاغذ کرافت همان کاغذ سفید نشده است که فاقد از هرگونه رنگ و کلر بوده و مقاومت بالاتری برخوردار است.
  • جعبه های کارتنی به نسبت جعبه های مقوایی برای محصولات سنگین تر به کار می روند و از چند لایه مقوا تشکیل می شوند. انواع جعبه های کارتنی عبارتند از: سیگل فیس(دو لایه)، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه، که باتوجه به وزن محصول، تعداد لایه های آن مشخص میگردد و در نتیجه هرچه وزن سنگین تر باشد به تعداد لایه های کارتن اضافه می‌شود. جعبه های کارتنی کیبوردی به صورت فلکسویی و لمینتی تولید و با برش دایکاتی نظم خاصی به خود میگیرند.

ویژگی های جعبه کیبوردی

این نوع جعبه دارای عمر طولانی تری در مقایسه با سایر جعبه ها دارد که در ادامه به دلایل آن خواهیم پرداخت.

  • دیواره های جانبی دوجداره(دوبل) آن از ویژگی های مقاومت خوبی در طی فرایند حمل و نقل برخوردار است.
  • همچنین برخی از فروشندگان چند محصول را در قالب یک پک به فروش می‌رسانند و برای بسته بندی و ارسال آن از جعبه کیبوردی استفاده می‌کنند که در برابر ضربه های احتمالی از محصول محافظت می کنند.
  • از نکته ویژگی های قابل توجه کیبوردی با چاپ فلکسویی می‌توان به قابل بازیافت بودن آن اشاره کرد که به دوست دار طبیعت هم شناخته می‌شود.
  • کارتن های کیبوردی به دلیل ظاهر شیک، مناسب و سهولت در حمل و نقل که در ویژگی شان نهفته است موجب میشود برای دفعات متعدد جهت نگهداری محصول خریداری شده، استفاده گردد و همچنین دیده شده که در بسته بندی امور مختلف هم از آن کمک گرفته می شود.

کاربردهای جعبه کیبوردی

از جمله کاربردهای آن می توان به بسته بندی انواع خشکبار مانند میوه های خشک و آجیل ، بسته بندی کتاب ، بسته بندی مواد غذایی(مثل پیتزا) ، بسته بندی محصولات لوکس ، بسته بندی لباس های متنوع و… اشاره کرد .

جعبه کیبوردی طلق دار

فرض کنید وارد فروشگاهی شده اید و چشمتان به جعبه ای برخورد می کند که روی درب بسته بندی آن از طلق های شفافی استفاده شده تا محصول داخلش برای عموم بازدید کنندگان بدون آن که درب جعبه باز شود نمایش داده شود و همچنین به دلیل پوشش طلقی و شفافی که دارد می توانید نحوه چیدمان محصول درون جعبه را مشاهده و از کیفیت و سلامت کالا مطمئن شوید.

برای مثال میوه های خشک شده با برش منظمی که درون جعبه چیده شده اند به مخاطب حس خوبی منتقل و نگاه های متعددی را به خود جذب می کنند و این نگاه در نهایت با درصد بالایی منجر به فروش می شود، به شرط اینکه کیفیت محصول مطلوب باشد.

از آن جایی که غریزه ذاتی انسان به سمت زیبایی ها کشیده می شود، وقتی یک جعبه زیبا و منظم را ببیند نا خود آگاه به سمت آن جذب خواهد شد.

ویژگی هایی جعبه کیبوردی طلق دار

۱_ برای محصولاتی که لازم است مشتری قبل از خرید آن را مشاهده کند مناسب می باشد

۲_ با تابش نور شفافیت محصول چند برابر خواهد شد

۳_ محصول بدون خارج شدن از بسته بندی به خوبی نمایان است و هیچوقت کالا برای دیده شدن لازم به خارج شدن از جعبه را ندارد.

جعبه های طلق دار حس اعتماد بیشتری به مشتری منتقل می کند.

لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب نوع جعبه در نمایش کالای درون بسته بندی تاثیر بسزایی دارد.

الگوی جعبه کیبوردی

همه جعبه ها از الگوهای خاصی تابعیت می کنند و برای ساخت الگوی جعبه کیبوردی(لپ تاپی) لازم به یک سری اطلاعات از جمله: ابعاد جعبه(طول، عرض، ارتفاع) و نوع ورق مورد نظر میباشد و سپس طبق الگو که در تصویر هم مشاهده می کنید میتوانید طرح را بر روی مقوا و یا کارتنی که روبروی خود دارید آن ها را رسم کنید.

بعد از رسم طرح، مطابق با محصولی که قرار است داخل آن بگذارید یک بار چک می کنید تا از اندازه های آن مطمئن شوید و پس از اطمینان می توانید طرح را با استفاده از کاتر یا قیچی برش و یا به اصطلاح دور بری کنید.

از آن جایی که جعبه های کیبوردی نیازی به منگنه و چسب ندارند، میتوانید بعد از طراحی و برش، خطوطی که ایجاد کرده اید را تا بزنید و با دقت و نظم آن ها را تا بزنین تا حالت جعبه را به خود بگیرد، بعد از تا زدن آن باید قسمتی که قفل می شود را با کاتر برش بزنید، فقط دقت کنید که با قیچی آن را برش نزنید زیرا امکان خراب شدن خط تا در جعبه وجود دارد.

توجه داشته باشید برای انتخاب ورق مورد نظر، بهتر است به نوع محصولی که قرار است داخل آن قرار بگیرد دقت کنید. برای مثال اگر وزن کالا سنگین باشد میتوانید از ورق کارتنی که ضخامت بیشتری دارد استفاده کنید و برای محصولاتی که سبک تر هستند مقوا هایی که گرماژ پایین تری دارند را انتخاب کنید.

سخن پایانی

 امیدواریم توانسته باشیم شما را با موضوعات مهم جعبه های کیبوردی و ویژگی های آن آشنا کرده باشیم. اگر قصد سفارش جعبه کیبوردی را دارید پیش از خرید میتوانید برای کسب اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان با مشاوران زرین کارتن تماس حاصل نمایید. خوشهالیم اگر با مطالعه این مقاله توانسته باشید به هدفتان نزدیک شده باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

1 دیدگاه در “جعبه کیبوردی (لپ تاپی) با کرافت، مقوا، کارتن چاپ دار

  1. اشتراک ها: جعبه کارتن دستگاه کارتخوان - کارتن ساز و جعبه ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *