برش لیزری جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی (طرح برش لیزری)

برش لیزری جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی

برش لیزری جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی، به عنوان یک تکنولوژی نو ظهور چقدر در ایران تقاضا دارد؟ فناوری برش لیزری چه مزایایی در صنایع جعبه سازی دارد؟ هزینه خدمات بسته بندی با برش لیزری چگونه محاسبه می شود؟ روش کار برش لیزری چگونه است؟ برش لیزری کاغذ و مقوا چه کاربرد‌هایی دارد؟ برای آشنایی با روشی که علاوه بر قابلیت طراحی طرح‌های پیچیده در ابعاد مختلف و عدم شکستگی لبه‌ جعبه‌ها، متریال مصرفی دور ریختنی کمتری نیز دارد، تا انتها با ما همراه باشید.

برش جعبه مقوایی و کارتنی در گذشته

در گذشته، برش مقوا و کارتن در کارخانه های کارتن سازی توسط قیچی، تیغ یا قالب‌های فلزی انجام می‌شد، اما به دلیل دقت و سرعت پایین آماده شدن جعبه با این روش ها، مرکز تحقیقات آمریکا اولین دستگاه برش لیزری را در سال ۱۹۶۵، جهت سوراخ‌ کردن قالب های الماس ساخت. سال ها بعد و با روی کار آمدن لیزر های CO2، تولید جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی با دستگاه برش امکان پذیر گردید.

امروزه از دستگاه برش لیزری بیشتر به جهت کات کردن شیت و ورق‌های مقوایی و کارتنی، کاملا تمیز و منظم استفاده می‌شود و کسانی که به دنبال آموزش کارتن سازی هستند باید این ویژگی را جزو یادگیری های خود قرار دهند.

شیوه کار دستگاه برش لیزری در صنایع کارتن سازی

همه ما میدانیم که لیزر، به طور عادی پرتو نور کوچک و پرقدرتی است که می‌تواند مواد سخت ( فولاد ) را به راحتی ذوب کند، بسوزاند یا بخار کند. اما شیوه کار دستگاه برش لیزری در جعبه سازی ها به این صورت است که پرتو نازک لیزر روی بستر کارتنی یا مقوایی متمرکز می شود و سپس جعبه طبق طرح اولیه ی مشتری – پیچیده یا ظریف – برش می خورد. توجه داشته باشید عملیات برش، بدون ایجاد علائم سوختگی انجام می شود و کیفیت بالای سطح برش خورده، احتمال پاره شدن جعبه را کاهش می دهد.

کاربرد های استفاده از برش لیزری

برش لیزری جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی

همان گونه که مستحضرید، امکان تولید جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی در تیراژ کمتر از ۱۰۰۰ عدد وجود ندارد یا مقرون به صرفه نیست. اما با پیشرفت تکنولوژی و شناخته‌تر شدن فناوری برش لیزری، اکنون کسب و کار‌های مختلف می‌توانند، هر تعداد جعبه کارتنی و مقوایی برای محصولات خود را سفارش دهند. به عنوان مثال:

  • لوح تقدیر
  • منوی رستوران
  • کارتن تبریک و عروسی
  • کارتن بسته بندی تقویم رو میزی و سر رسید
  • ماکت و انواع کار دستی های ظریف
  • طبقه، شلف و پایه نگهدارنده
  • شابلون و غیره

مزایای برش لیزری نسبت به دیگر روش‌های برش

برش لیزری جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی ، تقریبا میتواند به اندازه اسکنر باشد و هزاران لایه کاغذ را برش دهد. بنابراین به راحتی میتوان در تیراژ بالا نیز ثبت سفارش و انواع جعبه کارتنی و مقوایی را با کمترین نقص به کمک برش لیزری تولید کرد.

مهم ترین مزایای این فناوری این است که این دستگاه به مشتریان اجازه می دهد تا نمونه اولیه جعبه خود را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده و مورد بررسی قرار دهند. بنابراین پیش از تولید انبوه جعبه‌ها، با کمک این روش میتوان از هدر رفتن بودجه های مالی، زمان و آینده یک کسب و کار مراقبت کرد. مزایای دیگر برش لیزری عبارتند:

  • انعطاف پذیری و تطبیق پذیری
  • برش بدون تماس دست
  • مقرون به صرفه
  • سرعت و دقت بالا
  • امکانات اتوماسیون
  • عدم هزینه جهت ساخت قالب
  • قابل اجرا بر روی انواع سطوح
  • نمونه سازی سریع
  • مناسب برای تیراژ های کم

طریقه محاسبه هزینه نهایی تولید انواع بسته بندی با برش دایکاتی

قیمت جعبه‌هایی که با برش لیزری تولید می‌شوند به نسبت دیگر روش های برش جعبه مقوایی یا کارتنی که زمان بیشتری نیز برای نهایی شدن سفارش نیاز دارند، مقرون به صرفه‌تر نمی‌باشد و بیشتر برای نمونه گیری کاربرد دارد. هزینه جعبه‌هایی که با برش لیزری تولید می شوند، با عواملی نظیر جنس متریال، نوع طرح ( ساده، ظریف یا پیچیده)، زمان مورد نیاز برای مونتاژ و غیره محاسبه می‌شود.

کلام آخر

محتوایی که مطالعه کردید، در مورد روش برش جذاب، کارآمد و مدرنی به نام برش لیزری مقوا و کارتن بسته بندی بود. این روش به تولید کنندگان و سفارش دهندگان کمک می کند تا بدون نگرانی از طرح انتخابی خود با کمک آن، جعبه مقوایی و کارتن بسته بندی خود را با تیراژ کم یا نمونه گیری از جعبه بسته بندی محصولات انبوه سفارش دهند. پیشنهاد میشود در سفارش های بالا، از کارخانه کارتن سازی مورد نظر درخواست نمونه نمایید و پس از بررسی تایید تولید عمده را بدهید.

برای کسب و اطلاعات بیشتر میتوانید از اینجا با کارشناسان ما در تماس باشید.

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *