جعبه بسته بندی بادام با کارتن صادراتی تا جعبه مقوایی

جعبه بسته بندی بادام درختی

جعبه بسته بندی بادام که در دسته کارتن‌های مواد غذایی و خشکبار قرار دارد از چه مقوایی ساخته می‌شود؟ پاکت کرافت بهتر است یا جعبه مقوایی پنجره دار؟ تقاضای جعبه مقوایی برای بسته بندی بادام در کدام شهر‌های ایران زیاد است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسته بندی این خشکبار پرطرفدار تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه بادام در ایران

از زمان زرتشتیان، آجیل و بادام در جشن هایی مانند جشن مهرگان، جشن سده و غیره استفاده و همین دلیلی شد تا به امروز آجیل به عنوان یکی از نماد های فرهنگی و اصیل کشورمان که از آن به عنوان آجیل مشکل گشا نیز یاد می‌شود، در بین مردم شناخته شود. از این رو میتوان به میزان تقاضا با توجه به فرهنگ دیرینه ایران و مفید بود آن برای بدن انسان پی برد که سران تولید و مصرف یک کشور چقدر میتواند باشد و همین امر باعث گشته تا بسته بندی خشکبار از جمله بادام پر اهمیت گردد.

اگر چه در زمان های قدیم آجیل‌ها در مغازه های پر زرق و برقی که رهگذران زیادی از کنار آنها رد می‌شدند، فروخته می‌شدند. اما امروز با گذشت زمان و با در دسترس قرار گرفتن تکنولوژی های پیشرفته، آجیل به صورت انبوه تولید و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

جعبه بسته بندی بادام

بادام درختی یا زمینی یکی از انواع خشکباری است که کم و بیش در هر خانه‌ای، به خصوص خانه ای که کودکان در آن زندگی می‌کنند، پیدا می‌شود. با توجه به افزایش تولیدات بادام و همچنین صادرات آن از ایران به کشور های عراق، روسیه و ترکیه، کشورمان به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ این محصول شناخته می‌شود که همین موضوع باعث شده، امروزه بسته بندی به مقوله‌ی بسیار مهمی برای تولید کنندگان و فروشندگان بادام در ایران تبدیل شود.

جعبه بسته بندی بادام را میتوان به ۳ روش، کارتنی، مقوایی و نایلونی اعمال کرد که به دلیل جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست بهتر است از بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده نشود و به جای آن از کاغذی که قابلیت بازیافت شدن دارد و کمترین ضرر را به محیط زیست میرساند و همچنین میتواند از بادام در برابر فشار، گرما، گرد و غبار و انواع آلودگی‌های دیگر تا زمانی که در دست مشتریانشان قرار میگیرد، محافظت کند، استفاده کرد.

جعبه های مقوایی بادام از جنس مقوای بهداشتی ایندربرد، گلاسه و یا پشت طوسی و جعبه‌های کارتنی، از نوع کارتن سه لایه و پنج لایه هستند.

مرتبط بخوانید: کارتن بسته بندی گردو و نکات قبل از خرید آن

روش بسته بندی بادام ( به غیر از روغن بادام ) بدین ترتیب بوده که ابتدا آن را درون یک نایلون پلاستیکی قرار می دهند و سپس این نایلون را پرس و یا وکیوم کرده و درون یکی از جعبه های کارتنی و مقوایی همچون: کارتن مادر مدل چهار درب (آمریکایی) و یا زیره رویه (تلسکوپی) قرار می‌دهند، در ادامه با انواع هرکدام از مدل‌های آنها آشنا خواهید شد.

جعبه بادام پنجره ای

کارتن بسته بندی بادام درختی

در حال حاضر، مدرن ترین مدل پک های بسته بندی بادام، جعبه‌هایی هستند که قسمتی از آنها توسط یک پنجره طلق دار پوشیده شده است. این مدل جعبه ها به دلیل طلق دار بودنشان، جلوه جدید و زیبایی به بسته بندی داده اند که باعث می شود تولید کنندگان و فروشندگانی که بادام‌های خود را درون این مدل بسته بندی ها قرار می دهند خیلی زود به رشد روز افزون در فروش خود برسند. چرا که تجربه ثابت کرده زمانی که خریدار محصولی را بدون آنکه نیاز باشد درب جعبه را باز کند ببیند، ترغیب بیشتری برای خرید پیدا می کند.

کارتن صادراتی بادام

پاکت بسته بندی بادام

گاهی مشتری می خواهد ۵۰ عدد پک ۳۰۰-۴۰۰ گرمیِ جعبه بادام را درون یک کارتن بزرگ تر قرار دهد، به این نوع کارتن اصطلاحاً کارتن مادر گفته می شود که مدل های چهار درب و یا زیره رویه تولید میشوند و به دلیل ساختار کارتنی از جنس مقوا کرافت، مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و فشار و آسیب های احتمالی در هنگام حمل و نقل یا هنگام انبار شدن دارند.

طراحی و چاپ انواع بسته بندی بادام

طراحی بسته بندی های خشکبار همیشه چالشی برای تولید کنندگان و فروشندگان این دسته از محصولات بوده است، زیرا می‌بایست طرح و رنگی را انتخاب کنند که هم در سفارش های داخلی و هم صادراتی، حس ترغیب خرید را در مشتریان خود به وجود آورند.

دانستنی‌ها: کارتن بسته بندی نبات چه ویژگی هایی دارد؟

روی کارتن مادر میتوان از هر دو تکنیک چاپی موجود یعنی چاپ افست با فرآیند لمینتی و چاپ فلکسو استفاده کرد ولی برای جعبه مقوایی تنها میتوان از افست استفاده نمود و جعبه‌هایی که با چاپ افست تولید می‌شوند به دلیل وضوح رنگ‌ و طرحشان تاثیر دو چندانی را برروی مخاطب به ویژه در زمان صادرات می گذارند. با اینحال، انتخاب شیوه چاپ به دست خود مشتری است، زیرا او نیاز های کسب و کار و محصولاتش را بهتر می داند هر واحد طراحی کارخانه کارتن سازی یا جعبه سازی میتواند پیشنهاداتی هم در این خصوص برای متقاضی داشته باشد.

خرید و سفارش جعبه بسته بندی بادام

برای خرید جعبه بسته بندی بادام می بایست ابعاد و وزن دقیق بادام، نوع دیزاین و طراحی، نوع مقوا و ترکیب ورق کارتنی، به علاوه نیازمندی خود در مورد بسته بندی صادراتی یا داخلی را در اختیار شرکت چاپ و بسته بندی مد نظر بگذارید تا آنها بتوانند بهترین بسته بندی را برای محصولات شما تولید کنند.

همینجا باید این نکته را نیز اضافه کنیم که گاهی برای مصارف یکبار مصرف و تک نفره از پاکت های بسته بندی بادام که از جنس کرافت کاغذی هستند، استفاده می شود. کاغذ کرافت به دلیل نوستالژیک، ساده، قابل بازیافت بودن و بستر قابل چاپ خود، اکثرا مشتریان را در انتخاب از بین جعبه‌های مقوایی یا پاکت‌های کرافت دو دل می نماید.

قطب تولید بادام در ایران

استان چهارمحال بختیاری، شهر سرد سیر کشورمان واقع در رشته کوه زاگرس، قطب تولید بادام است.

طبق اعلامیه سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA )، بادام ( درختی یا زمینی) به عنوان سالم ترین و مغذی ترین آجیل از نظر داشتن مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر غذایی و چربی های سالم، می‌بایست در برنامه غذایی افراد به خصوص کودکان به صورت متعادل برای خواب بهتر، تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی آنها قرار گیرد. از روغن بادام نیز برای کم رنگ شدن لک های پوستی و تقویت ریشه و ساقه موها بسیار استفاده می شود.

جمع بندی

اگر هنوز در مورد انواع مختلف جعبه بسته بندی بادام سوال دارید یا نمی دانید از چه شیوه چاپی بر روی جعبه مد نظر خود استفاده کنید، میتوانید با مشاوران شرکت زرین کارتن از صفحه تماس با ما ارتباط بگیرید یا سوالات خود را در قسمت دیدگاه بنویسید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *