کارتن بسته بندی گردو و نکات قبل از خرید آن

کارتن بسته بندی گردو

کارتن بسته بندی گردو در طول دهه های گذشته و با افزایش تولید ۱۷۰ هزار تنی گردو در ایران به یکی از بسته بندی های پرطرفدار برای محافظت و حفظ ارزش غذایی و دارویی این میوه خشکِ پر مصرف و غنی از مواد مفید تبدیل شده است.

این کارتن و جعبه بسته بندی گردو، با توجه به وزن گردویی که قرار است درونش قرار گیرد با بسته بندی های مختلفی همچون بسته بندی تسلکوپی یا جعبه های چهار درب طراحی و تولید میشود. پس اگر می خواهید برای بسته بندی گردو های خود، یک جعبه کارتن استاندارد جهت محافظت یا تبلیغ برای فروش آنها پیدا کنید تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

انواع جعبه و کارتن بسته بندی گردو

از آنجایی که گردو، میوه خشکی است که در صورت نداشتن یک بسته بندی استاندارد، در برابر رطوبت به راحتی آسیب می بیند و ارزش غذایی خود را از دست می دهد، بنابراین خرید و سفارش کارتن برای این محصول مقوله ای بسیار حائز اهمیت است. کارتن بسته بندی گردو، به عنوان محفظه ای متناسب با وزن گردو، بیشتر به صورت سه لایه و پنج لایه طراحی می‌شود و از آن در برابر آسیب های احتمالی مختلف مانند ضربه در حین حمل و نقل یا تغییرات آب و هوایی محافظت می کند که در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

بسته بندی چهار درب یا کارتن مادر

 از آنجایی که بیشترین سفارشات برای کارتن های بسته بندی گردو در شرکت های کارتن سازی ، برای کارتن های چهار درب یا کارتن مادر ثبت می گردد، این نوع بسته بندی ها طرفداران بسیاری دارند. شما می توانید بعد از بسته بندی جعبه های کوچک گردو های خود، همه آنهارا درون کارتن مادر برای حمل و نقل آسان و ایمن قرار دهید تا صدمات کمتری به گردو ها در حین جابه جایی وارد شود.

کارتن های مادری که برای بسته بندی گردوها تولید می شوند، بیشتر ۳ لایه و ۵ لایه هستند، کارتن سه لایه برای گردو هایی تا وزن ۱۰ کیلوگرم و برای وزن های بیشتر از کارتن پنج لایه استفاده می‌شود.

جعبه مقوایی گردو

جعبه بسته بندی گردو

برای بسته بندی گردوهایی با وزن کمتر از یک کیلو، همیشه از جعبه های مقوایی استفاده می شود. پر مصرف ترین انواع مقوا در صنعت جعبه سازی برای طراحی جعبه گردو، بیشتر از مقوای ایندربرد یا پشت طوسی و در اشکال مختلف مانند کشویی، کیبوردی و ته قفلی و غیره است.

به علاوه، چاپ روی بسته بندی های مقوایی بیشتر با چاپ افست انجام می شود که به دلیل تنوع رنگی بالا، کیفیت جلای بیشتری نسبت به روش چاپ فلکسو که تنها یک یا دو رنگ را شامل می شود، دارد و سبب زیباتر شدن جعبه های مقوایی گردوی مد نظر مشتری می شود.

کارتن تلسکوپی یا زیره رویه

برای بسته بندی گردو به صورت فله ای، کارتن‌های تلسکوپی یا زیره و رویه بهترین راه حل هستند و شما می توانید گردو های خود را بعد از قرار دادن داخل نایلکس درون این کارتن ها بچینید. همچنین می توانید کارتن تلسکوپی مد نظر خود را در اشکال هندسی مختلف مانند مربع، دایره و مستطیل نیز سفارش دهید.

توجه داشته باشید که در هر سه نوع کارتن می بایست گردو‌ها را قبل از قرار دادن درون جعبه در یک نایلون یا نایلکس قرار دهید تا مانع از ورود هرگونه آلودگی به داخل آنها که ممکن است سبب بیماری شوند، شوید.

مقاومت کارتن و جعبه مقوایی گردو در لایه های مختلف چقدر است؟

از آنجایی که گردو به تغییر هوا و رطوبت بسیار حساس است. بنابراین، اگر کارتن بسته بندی گردوی مد نظر شما کیفیت و مقاومت کافی نداشته باشد، به راحتی در طول مسیر دچار آسیب دیدگی شده و گردوی درون آن خراب خواهد شد. از آنجایی که برای تولید کارتن و جعبه مقوایی گردو از دو لایه ی، سه لا و پنج لایه استفاده می کنند، طبیعیست هرکدام مقاومت متفاوتی داشته باشند. 

  • کارتن سه لایه

به کارتن هایی که بدنه آنها از بهم چسبانده شدن دو لایه مقوای صاف و یک لایه فلوت ( برای بسته بندی گردو‌های سنگین تر از فلوت C استفاده می شود، در غیر این صورت فلوت B کفایت می کند) تشکیل می شود، کارتن سه لایه یا سه لا می گویند. کارتن ۳ لایه در ابعاد استاندارد ۱ تا ۹ تولید می شود و می تواند از گردو های شما تا وزن ۵ تا ۱۰ کیلوگرم محافظت نماید. به علاوه، این کارتن ها به دلیل وزن سبکی که دارند، مقرون به صرفه تر از دیگر کارتن های بسته بندی هستند و به شما برای پرداخت هزینه نهایی تان بسیار کمک می کنند.

  • کارتن پنج لایه

 برای بسته بندی گردو هایی با وزنِ بیشتر از ۱۰ کیلوگرم از کارتن های پنج لایه استفاده می شود. این کارتن ها از سه لا مقوای صاف و دو لایه فلوت ( از نوع A,B,C,E ) تشکیل شده و به دلیل لایه بدنه بیشتر استحکام و مشتری پسند تر می باشند.

فراموش نکنید که برای تهیه جعبه های مقوایی، توجه به گرماژ ( ضخامت) آنها بسیار ضروری است و مناسب ترین گرماژ برای بسته بندی های مقوایی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم می باشد. با اینحال، انتخاب این گرماژ با توجه به نظر مشتری و وزن محصول می تواند تغییر کند.

کارتن بسته بندی گردو صادراتی و معمولی، چه فرقی باهم دارند؟

برای عرضه میوه خشکی مانند گردو به بازار داخلی، معمولاً از کارتن قهوه ای یا سفید چهار درب به صورت سه لایه ی چاپ دار یا بدون چاپ بکار گرفته می شود. در مقابل برای تولید کارتن بسته بندی گردو ویژه صادرات، از کارتن های سه لا یا پنج لایه لمینتی استفاده می شود. لمینت به فرآیندی گفته می‌شود که مقوای چاپ شده به وسیله چاپ افست را با دستگاه‌های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بر روی کارتن لمینت می کند و این روش چاپی برای مشتریان به دلیل طرح و رنگ منحصر به فرد، جذاب تر است.

خرید و سفارش کارتن بسته بندی گردو

برای خرید و سفارش کارتن بسته بندی گردو توجه به عوامل مختلفی مورد نیاز است، به عنوان مثال:

  1. اندازه دقیق ابعاد کارتن و جعبه
  2. طرح  و تعداد رنگ
  3. انتخاب برند یا لوگو
  4. تعداد لایه

جمع بندی

اگر می‌خواهید، این عضو از خانواده بزرگ خشکبار را برای درون سردخانه ها یا کانتینر های یخچال دار بسته بندی کنید، پیشنهاد می شود در هنگام ثبت سفارش به فلوت ضد رطوبت در ترکیب بندی کارتن بسته بندی گردو مد نظرتان اشاره کنید تا محصول و بسته بندی شما مدت طولانی تری سالم بماند. اگر تاجر یا تولید کننده گردو هستید و هنوز سوالاتی در مورد کارتن و جعبه گردو در ذهن دارید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته یا در قسمت دیدگاه سوال خود را بپرسید.

۱/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *